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ich weiß nicht, wie lange ich mit diesem Problem zu kämpfen habe.

Ich habe drei Wochen mit dem O2-Modem gewartet und am 19.08 kam ein Techniker, um das Internet zu aktivieren. Er sagte, es würde um zwei Uhr funktionieren, aber die DSL-Lampe ging nicht an. Ich habe das Service-Center gefragt, aber die Antwort lautet "Alle Reset". Wenn ich offline gehe, erhalte ich nur die Hotline-Nummer. Sie sind hilflos. Ist es, weil ich nicht gekommen bin, um etwas zu kaufen?



Ich habe ein neues Kabel gekauft und es installiert, aber es passiert nichts. Ich denke, es gibt ein Problem mit der Internetverbindung im anderen Raum des Technikers, oder das Modem ist das Problem. Irgendeine Lösung für mich bitte. Ich habe dieses Problem satt und muss mir Sorgen um die Kündigung machen.
Störungsannahme

O2 DSL Telefon

0800 52 51 37 8 Kostenfrei

Rufe diese kostenfreie Service-Rufnummer bitte möglichst von deinem Mobiltelefon aus an, da zur Problembehebung u. U. der Router neu gestartet werden muss und dadurch Anrufe vom Festnetz unterbrochen werden.



@o2_DSL
@schluej Danke dir, aber kann ich nicht das Anrufen verstehen. kann ich Problem nur das Anrufen lösen? ich kann ein bisschen Deutsch sprechen,und Englisch ist besser.



Was sprecht es mir? ich kann nicht verstehen..
@Korea use the O2 DSL help app. (Android/iOS) Have a English language interface and can generate a ticket number. But you must call the hotline with this pre generate ticket number.



https://hilfe.o2online.de/router-software-internet-telefonie-34/was-kann-die-o2-dsl-hilfe-app-236465
@Joe Doe Ja. ich weiß es. kannst du mir sagen?

Ich kann nicht verstehen, was sie in einem Telefongespräch sagen.
@Korea did you have in your papers the landline number and your 4 digit PKK number (personal security customer number) ?

Dont Post anything here. I only want to know if you have.
@Joe Doe nein ich habe kein 4digit PKK Nummer
@Korea did you make the contract at a O2 shop or Online? Online you give the pkk by yourself. In the Shop why ask you.

P.s. you can write in English if it help you.
@Joe Doe ah ich sehe jetzt mein Kundendaten, ist das persönliche Kundenkennzahl? ich habe es und ich schriebe O2 Laden ein
@Korea it is a 4 digit number. And your landline number must be in a Pdf named „Willkommen bei O2“ Did you ever get an email from O2 over the status from your Dsl connection?
@Joe Doe ja ich bekommte diese Email, Eine Email hat VoIP Pin nummer und Username and passwort
@Korea in what town you live? I ask, you must have your new landline phone number to make a technical ticket. The technican make two days ago something wrong by you. Did you have any German speaking friend who can help you?
@Joe Doe in Köln. Nein ich lebe in hier nur 3 Woche..Vielleicht sagst du Man sehr gut Deutsch sprechen..? ich habe kein Freuden.
@Korea i am looking for this.




@Korea and again. How good is your spoken English? I think you come from South Korea? I ask because you answer me everytime in German. (Google translate?)
@Joe Doe No i can answer englisch for you and something i find some word in internet. okay i understand Landline number and what can i show

for you?
Hallo,

wenn Du einen O2 Mitarbeiter am Telefon hast musst Du ihm sagen das die DSL Lampe aus ist.

Das sollte eigentlich reichen. Es muss ein Techniker kommen, so bekommst Du den Anschluss nicht zum laufen.

Gibt es keinen Nachbarn der Dich unterstützen kann?
Vielleicht ist jemand, der mir helfen kann, ein Hausbesitzer. @schluej
@Korea if you call the dsl technical Hotline (0800 5251378) you must type in your landline number and your persönliche Kundenkennzahl (4 digits) Than you will connect with a technical Operator. It will be nice, if you have a ticket number , that you create with the O2 DSL help app. But this is not a must. It can been happen, what a O2 Hotline Operator open a ticket without your persönliche Kundenkennzahl (PKK, 4 digits)

I hope that a O2 Moderator will see this thread soon. Only this persons (the name Beginns always with O2_ ) you can give private contracts information over PM (private Message)

i am only a normal customer like you. Here a example screenshot from the O2 DSL help App with pre ticket number.




Hello @Korea,

sorry to read that your DSL connection does not work as it should. According to our data the technician confirmed to us that the activation was completed on August the 19th so to our knowledge it should work.

If it does not, it is possible that the technician connected not the right cables. That is something that unfortunately can happen.

In this case a trouble ticket with our technical DSL team is necessary. We'd like to help you here in this community unfortunately our possibilites are limited. We do not have the possibility to open a trouble ticket for you so I can only recommend to call oout technical DSL hotline. If you do not speak any german at all I suggest to call with a friend of yours who does so since there will be some questions that our technical DSL team will have and we can not promise that you will reach an english speaking agent :-/

Regards,

Lars
@Joe Doe @o2_Lars

danke !

Today I made four or five calls and they asked me for the information behind my O2 box. I told you all the information, but everything wasn't what they wanted. I met an English counselor, but she eventually had to connect with a German engineer. She asked for my WAP as the first step, but I couldn't find that number. They tried to help me, but I also did my best. German is desperate for me
@Korea sorry for the bad start here in Germany with your internet connection. In the moment i don’t know how to help you.

I don’t know what the word WAP mean. Question: you say. I meet English speaking counselor. Where? On phone or real life?

And other question. Did you have already all paperwork from the O2 shop that you get after you sign your contract?

How fare away is the O2 shop from you?
Hello @Korea,

I will try to arrange something for you, you will recieve a Private Message from me shortly, you will find it if you look at the right upper corner on your community menu.

Regards,

Lars
@Joe Doe Hallo,



first, On phone. sorry you can misunderstand.



second, maybe i will walk to O2 shop, c.a 15min



but they are give me just hotline number.
@Korea You get a private message from a O2 Moderator (@o2_Lars ).

Take a look at your avatar



The blue circle will indicate a private message.

Klick on it than you will see,



please klick on "Privatnachrichten".

Than you should fine the Message from @o2_Lars !
@Korea Did you have some new information for us?

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