Good evening,
For a few weeks now I have been trying to get myself an unlimited data simcard but I keep getting rejected. The contract I want to get is as follows: O2 Free Unlimited Max Für Experten (https://www.o2online.de/tarife/unbegrenzt/).
A few hours after ordering the simcard I get an email saying that my order cannot be fulfilled, and that if I want to know the reason as to why, I need to send a letter. The email content is as follows:
Guten Tag,
vielen Dank für Ihr Interesse am Mobilfunkangebot von o2.
Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass wir Ihrer Bestellung nicht entsprechen können.
Falls Sie zusammen mit dieser Bestellung z. B. noch ein Handy oder Tablet bestellt haben, so wird diese separat bearbeitet und geprüft. Die entsprechenden Infos hierzu erhalten Sie gesondert per E-Mail.
Wenn Sie den Grund für die Ablehnung erfahren möchten, wenden Sie sich bitte schriftlich an:
Telefónica Germany GmbH & Co. OHG, Auskunftsstelle, 90345 Nürnberg
Geben Sie dabei in jedem Fall Ihre vollständigen Adressdaten (inkl. Vor- und Nachname) sowie Ihr Geburtsdatum an.
Da das Thema Datenschutz bei o2 einen hohen Stellenwert einnimmt, ist uns der sorgfältige Umgang mit personenbezogenen Daten sehr wichtig. Haben Sie deswegen bitte Verständnis, dass wir Fragen zu Ihrer Ablehnung nur schriftlich beantworten können.
I already sent a letter, but have not heard back yet. I also went to the O2 store in Kleve, but they could not help me out any further.
I want the unlimited simcard on a monthly basis to use at home, as cabled internet is not sufficient at my location and fiber-internet has not been pulled into the house. Other providers (such as Vodafone and Telekom) don't have their antenna's close to my apartment.
I already got a testcard from O2 (which has run out) and currently have a temporary prepaid simcard (999GB) but this is no permanent solution.
Anybody has any clue as to what the reason could be for denial of my subscription? My last attempt has been with a German bank account (which I now have).
With kind regards,
Jarvic.
Edit o2_Bianca: Moved from Vertrag&Tarife to English o2 Community mobile.