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Warum O2 Service
Frage

Zusätzlicher Vertrag ohne diesen zu wollen


Sehr geehrtes O2-Team,

hiermit wende ich mich mit großer Besorgnis an Sie, da ich am 16. Mai 2025 eine Rechnung erhalten habe (Rechnungsnummer XXXXXX, Kundennummer XXXXXX), die mir fälschlicherweise Leistungen für eine zweite Mobilfunknummer (XXXXXX) in Rechnung stellt, die ich weder beantragt noch jemals genutzt habe.

Ich habe am 10.04.2025 bei Ihrem Partnershop Telefónica Germany GmbH & Co. OHG, Georg-Brauchle-Ring 50, 80992 München, Tel.: 089-787979400 einen regulären Mobilfunkvertrag unterzeichnet. Die relevanten Vertragsdaten lauten wie folgt:

Bearbeitungsnummer: XXXXXX

Auftragsnummer: XXXXXX

Aktive Telefonnummer: XXXXXX

Vertraglich vereinbarte Konditionen: 21,98 € monatlich + 39,99 € einmalige Anschlussgebühr

Ich besitze ausschließlich diese eine SIM-Karte.

Die mir am 16.05.2025 zugestellte Rechnung über 125,13 € enthält jedoch auch Positionen für eine nicht von mir genutzte Nummer (XXXXXX). Ich vermute hier entweder einen schwerwiegenden Abrechnungsfehler oder sogar eine mögliche vorsätzliche Vertragsduplikation durch den erwähnten Partnershop.

Ich fordere Sie daher mit Nachdruck auf, die Sachlage umgehend zu prüfen, die fälschlich berechneten Gebühren zu stornieren und mir eine schriftliche Bestätigung der Korrektur zukommen zu lassen. Sollte sich der Verdacht eines vorsätzlichen Missbrauchs bestätigen, behalte ich mir rechtliche Schritte ausdrücklich vor.

Die betreffende Rechnung habe ich diesem Schreiben als Anhang beigefügt. Auf Wunsch sende ich Ihnen auch eine Kopie des von mir unterzeichneten Vertrags zur weiteren Klärung zu.

Falls mir die zusätzliche Mobilfunknummer XXXXXX irrtümlich oder ohne mein Wissen zugewiesen wurde, fordere ich Sie hiermit auf, diesen Vertrag unverzüglich zu kündigen und mir eine schriftliche Bestätigung sowohl über die Kündigung als auch über den Erhalt dieses Schreibens zukommen zu lassen.

Bitte bestätigen Sie mir zeitnah den Eingang dieser Nachricht und informieren Sie mich über die nächsten Schritte.

Mit freundlichen Grüßen
XXXXXX

Edit o2_Sven 20.05.2025/08:42: Persönliche Daten entfernt
Edit o2_Bianca 20.05.25 09:52Uhr. In einen eigenen Beitrag verschoben da es zum Thema des ursprünglichen Beitrag nicht passte.

19 Antworten

bs0
Legende
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  • Legende
  • 42447 Antworten
  • 20. Mai 2025

Entferne deine persönliche Daten. Du bist hier in einem öffentlichen Forum!

Hier kannst du nichts fordern, noch kann hier jemand einen Vertrag kündigen. Wende dich mit deiner Reklamation / Beschwerde über den Shop schriftlich an o2, z.B. über das Kontaktformular: 

https://www.o2online.de/kontakt/
Edit o2_Bianca 20.05.25 09:52Uhr. Von

in einen eigenen Beitrag verschoben da es zum Thema des ursprünglichen Beitrag nicht passte.


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • 25286 Antworten
  • 20. Mai 2025

Hallo ​@Talal Ahmed,
herzlich willkommen in der o2 Community. Vielen Dank, dass du dich hier mit deinem Anliegen meldest. Ich habe deinen Kommentar in einen eigenen Beitrag verschoben, er hatte von Thema her nicht zum vorherigen Beitrag gepasst. Das du einen weiteren Vertrag bei Abschluss im o2 Shop erhalten hast, tut mir leid. Hast du dich denn schon mit den Kolleg:innen im Shop in Verbindung gesetzt und versucht das zu klären. Der Vertrag muss von dort aus storniert werden. Was die Rechnungshöhe angeht, hast du die Seite 2 deiner Rechnung schon geprüft?
Liebe Grüße Bianca


  • Autor
  • Neuling
  • 6 Antworten
  • 20. Mai 2025

I went to the store but they couldn't help me since the person who assigned me the contract was not there and they told me to go to the main offices in Munich, I live in Hamburg so that is no choice and shouldn't be. I sent a detailed email to Telefonica as well and to O2 contract email addresses.

I also called the hotline and they told me that I should send a mail to the O2 head offices for the termination of the second contract and clarification, I did send this by email hoping it suffices because sending a paper mail is not practical. Can you tell me whether a email is fine for such situations or do I necessarily have to send a paper mail. 


bs0
Legende
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  • Legende
  • 42447 Antworten
  • 20. Mai 2025

o2 does not have email addresses for customer service which is why you should use the contact form.

Ultimately it will come down to what you signed.


  • Autor
  • Neuling
  • 6 Antworten
  • 20. Mai 2025

I searched up for O2 email and they showed those 2, Impressum@cc.o2online.de and widerruf@cc.o2online.de.

 

Could I get the instructions as to which options I should select for the form as I need to address this situation as a whole and some forms don't allow any extra writings 


Klaus_VoIP
Legende
  • 32542 Antworten
  • 20. Mai 2025

o2_Bianca
  • Moderatorin
  • 25286 Antworten
  • 22. Mai 2025

Hello ​@Talal Ahmed,
if the contract was concluded in a shop, the complaint must also be processed there. There is no cancellation period for contracts concluded in a shop. It is best to contact the employees directly in the shop again.
Best regards, Bianca


  • Autor
  • Neuling
  • 6 Antworten
  • 22. Mai 2025

That problem is they differ me to their main store, when I go there, they say you have to check it out at the store you bought, the cycle repeats and it's so frustrating that o2 cannot help.


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • 37195 Antworten
  • 24. Mai 2025

Hello ​@Talal Ahmed ,
I apologise that your request has not yet been resolved. 
I have seen that the colleagues have already sent you a rejection of the cancellation. 
However, I am still trying to do something for you in another way. 
I'll be in touch again next week. 
Kind regards, 
Solveig 


  • Autor
  • Neuling
  • 6 Antworten
  • 27. Mai 2025

Hello, Thanks so much for your help, I just received the rejection mail to my request, copies of the contract I signed were attached in it too and I am so appalled that it had two SIM card numbers while the copy of my contract that I have only has one number with it. I can send any proof of this since it's all stapled and in the state I got it from the shop. 

This situation is so stressful, I am an international student here and the first thing that happens is this, please guide as to what should I do, visit the main store for " O2 partners Mobile Select ", or keep asking for a refund every month for the bill related to the other un-used number. I will try to find the person whom I signed the contract with and press charges incase this situation cannot be resolved perhaps. 


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • 37195 Antworten
  • 29. Mai 2025

Hello ​@Talal Ahmed ,
I can understand that this is stressful. 
I have forwarded your request, but have not yet received a response from my colleagues. 
I'll get back to you next week.
Kind regards,
Solveig 


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • 37195 Antworten
  • 2. Juni 2025

Hello ​@Talal Ahmed ,
I don't have an answer yet. 
But I'll keep at it. 
Kind regards, 
Solveig 


  • Autor
  • Neuling
  • 6 Antworten
  • 7. Juni 2025

Hello, 

Any update?


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • 37195 Antworten
  • 8. Juni 2025

Hello ​@Talal Ahmed ,
Sorry. 
I haven't forgotten you. 
I saw that the collge:ines were working on your case, but unfortunately they haven't noted any results yet. 
I wanted to give them until after the holidays and then ask again. 
I'm off tomorrow/the day after tomorrow and will follow up and get back to you. 
Kind regards,
Solveig 


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • 37195 Antworten
  • 11. Juni 2025

Hello ​@Talal Ahmed ,
I can see that the colleagues have been working on your case and have put it on the back burner for tomorrow. 
I'll get back to you.
Kind regrads, 
Solveig 


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • 37195 Antworten
  • 12. Juni 2025

Hello ​@Talal Ahmed ,
I'm still working on your case. 
Unfortunately, I haven't seen any finalisation yet.
Kind regards,
Solveig 


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • 37195 Antworten
  • 16. Juni 2025

Hello ​@Talal Ahmed ,
It has taken a long time, but now there is a solution. 
The superfluous contract will be cancelled and as soon as a new invoice is available, the previous costs will be credited. 
I'll also put the whole thing on the back burner so that nothing else goes wrong.🌸
Kind regards,
Solveig 


  • Autor
  • Neuling
  • 6 Antworten
  • 16. Juni 2025

Thank you so much for your effort, I love you 🙏🏽


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • 37195 Antworten
  • 16. Juli 2025

Hello ​@Talal Ahmed ,
in the invoice from 16/07/2025 you can see that the terminated phone number was still charged pro rata until 01/07/2025. 
You will find the credit entry under ‘Amounts from the previous month’. 
You do not currently have to pay anything for your contract, as all amounts are offset against the credit balance.
Kind regard, 
Solveig 


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