Can I have your help regarding the daily restart time for the o2 homebox 6441.
The o2 Homebox 6441 should not restart at all. If the device restarts without any user action, the device is probably defective.
Hello @Artem-Ka ,
I assume this is about the daily disconnect (Zwangstrennung) that happens at a rough interval of 24 hours. There is no manual way to set this through the user interface of the 6441. What you can do is manually restart the router at a point in time that you’d want to use as the daily disconnect in the future.
Kind regards, Sven
What you can do is manually restart the router at a point in time that you’d want to use as the daily disconnect in the future.
Soweit mir bekannt, würde das nicht funktionieren, da die o2 Homeboxen einen Algorithmus integriert haben, der eine Trennung der PPPoE-Verbindung automatisch in den frühen Morgenstunden vornimmt und somit stets der Zwangstrennung zuvor kommt. Dabei erfolgt auch kein Neustart der o2 Homebox.
@blablup ich würde mich dieser Theorie anschließen.
Ich habe selber auch keine Homebox 2 jemals in Verwendung gehabt, aber zumindest wurde es mir so schon von anderen Leuten hier aus dem Unternehmen so nahegelegt, daher hatte ich es hier dann so weitergegeben. Es kann genauso gut natürlich auch so passieren wie blablup es geschrieben hat.
Schöne Grüße, Sven
@o2_Lars hatte den Algorithmus bei der o2 Homebox hier schon einmal beschrieben:
Die o2 Modertoren dürfen gern ihr Wissen untereinander austauschen ;-)
Danke für den Beitrag, wieder was dazugelernt, wobei auch bei so etwas natürlich die Frage ist ob eine rund 4 Jahre alte Info dann noch korrekt ist, bei der HomeBox würde ich davon zwar ausgehen, man weiß ja aber nie. Das Lars solche Geheimnisse vor seinen Kolleg:innen hat, werden wir dann nochmal besprechen .
Schöne Grüße, Sven
Yes. See
sorry it is in german.
You need the Benutzername “DSLxxxx@yyy” and the password. You will find the data in Mein O2 in
Hello, I have new issue after purchasing used 7520. When everything is plugged in the Wi-fi shows that it is not 7520 but 7530 and the password from the back side doesn’t work. Any advice for this problem?
The problem is that I cannot login to fritzbox using the WLAN-Netzwerkschlüssel to go further to user fritzbox interface. That is why I cannot anyhow reset to default
ah no, feels like I reached what I need. Will try to go further
If the FRITZ!Box has his factory settings than you should enter
Load factory settings
Disconnect the FRITZ!Box from the power supply.
Reconnect the FRITZ!Box to the power supply after 1 minute.
Open the FRITZ!Box user interface within the next 10 minutes.
Click on the "Forgotten password?" link.
Click on the "Restore factory settings" button.
After loading the factory settings, open the FRITZ!Box user interface.
Enter the password (text7908) from the bottom of your FRITZ!Box and click "Log in".
Now it works, thank you. The last question is how to change the restart time via this interface
Thank you one more time. Hope it will work
Hi @Artem-Ka
welcome to our community.
Glad you found a solution assisted by schluej. If you have any further questions please do not hesitate to get in touch with us right here.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Scanne Datei nach Viren
Tut uns leid, wir prüfen noch den Inhalt dieser Datei, um sicherzustellen, dass sie gefahrlos heruntergeladen werden kann. Bitte versuche es in wenigen Minuten erneut.