Skip to main content
Warum O2 Service
Gelöst

cancellation of portability


Hello, I have a question. I requested a number transfer (Rufnummermitnahme) to port out from O2, and I received a message saying: "Release of the phone number valid until: 12.05.2025." I’d like to know—can I still cancel the porting out process? What’s the procedure for that?

Lösung von Sächsin

Das ist nur die Freigabe (Opt-In, Gültigkeit bis 12.5.25) der Nummer seitens o2.

Solange keine von dir beauftragte Portierungsanfrage eines anderen Anbieters bei o2 eingeht, erfolgt auch keine Portierung der Rufnummer.

Zur Antwort springen
War das hilfreich für dich?

4 Antworten

Sächsin
Superstar
  • 25739 Antworten
  • Lösung
  • 13. April 2025

Das ist nur die Freigabe (Opt-In, Gültigkeit bis 12.5.25) der Nummer seitens o2.

Solange keine von dir beauftragte Portierungsanfrage eines anderen Anbieters bei o2 eingeht, erfolgt auch keine Portierung der Rufnummer.


  • Autor
  • Neuling
  • 1 Antwort
  • 13. April 2025

If no request for porting is submitted, the number will remain active after 12.5.25 and won't be deleted—correct?


o2_Daniela
  • Moderatorin
  • 2781 Antworten
  • 16. April 2025

Hello ​@david1212 

welcome to the o2 Community. Nice of you to get in touch.😀

I saw that Sächsin was quicker and has already given you the right answer here.
Thank you very much.💐
Exactly right. If no request for porting has been made, the number will remain active even after
12.05.2025 and will not be deactivated.😊

Best regards
Daniela


o2_Daniela
  • Moderatorin
  • 2781 Antworten
  • 23. April 2025

I would like to ask you about the current status ​@david1212 
Did the answers help you and does everything fit?

If you have any further questions, we'll be happy to help you here. 😊

Best regards
Daniela


Deine Antwort