Skip to main content
Warum O2
Warenkorb
Service
Dears,

Yesterday I migrated from prepaid to postpaid and I asked my old number to be ported, signed the papers and all was fine.



Today, I got a mail with the below:



Guten Tag Herr Shousha,



vielen Dank für Ihr Interesse an einer Rufnummernmitnahme.



Bevor die Rufnummernmitnahme für Sie durchgeführt werden kann, muss die von Ihnen angegebene Prepaid-Rufnummer registriert sein.



Registrieren Sie daher bitte Ihre Rufnummer über die o2 Prepaid-Hotline unter +49 (0)176 888 55 282.



Gehen Sie im Anschluss noch einmal online und lassen Sie uns einen neuen Auftrag zukommen.

Das dauert nicht lange und geht ganz einfach: www.o2.de/mein-o2/rufnummermitnahme



Dann können wir die gewünschte Rufnummernmitnahme für Sie beauftragen.



Wir bitten Sie, bei Ihrer Antwort stets den gesamten Schriftverkehr sowie den Betreff in der E-Mail zu hinterlassen.

Freundliche Grüße





I used Google translate - which usually mess the translation - and I understood that it is something about register my prepaid number.



How could I do this ? could I do this online - as my German is not that good -



Thanks for your help
Dear @Shousha ,



first of all, welcome to our forum. Nice that you have found the way to us. :-)



To take a look at your prepaidnumber I need the number and your personal four-digit identification code. For that reason I'll write a private message from o2_Support to you.



Do you have any questions about using our community? Then take a look at Neu in der o2 Community? Die wichtigsten Funktionen und Hinweise auf einen Blick. There you will find all the information you need to use!



Kind regards,

Andrea
Hello @Shousha ,



we still haven´t heard from you.

Please let us know here when you´ve sent the message.



Viele Grüße,

Kurt

Deine Antwort