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Gelöst

bitte nicht kündigen

  • September 28, 2022
  • 11 Antworten
  • 475 Aufrufe

"Lieber o2 Kunde, leider kann Ihr o2 Mobilfunkvertrag zu dieser Rufnummer nicht mehr fortgeführt werden. Daher kündigen wir, die Telefonica Germany GmbH & Co. OHG, hiermit den Vertrag zum 21.12.2022. Ihr o2 Team. "

Ich habe diese SMS bekommen. Ich möchte mein Nummer weiter nutzen. Können sie bitte sagen was soll ich tun für meine Nummer weiter benutzen?

Vielen Dank 

 

 

Lösung von o2_Andrea

Dear @Dotdotdot ,

I received feedback from our prepaid collegues todey.

You topped up the credit in time and your card now runs until March 23rd 2023. The credit that you had on the card before was also reactivated by them.

Kind regards,

Andrea

11 Antworten

Denner
Legende
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  • Legende
  • September 28, 2022

Entweder anderen Tarif umstellen oder Rufnummer zu anderem Anbieter Portieren.


Vilureef
Legende
  • September 28, 2022

Hallo,

wie heißt dein Prepaid Tarif und ist dein Guthaben dreistellig?

LG


o2_Andrea
  • Team
  • October 7, 2022

Hallo @Dotdotdot ,

sei uns herzlich willkommen in der Community. Schön, dass du da bist! 💨

Gern habe ich einmal für dich nachgesehen. Du hattest deine SIM-Karte zu lange nicht aufgeladen, aber wie ich sehe hast du bereits Kontakt zur Hotline gehabt und Guthaben aufgeladen. Passt nun alles so?

Danke an @Vilureef und @Denner für eure Antworten.

Viele Grüße,

Andrea


  • Autor
  • Besucher:in
  • October 7, 2022

Ich bin noch nicht sicher mein Nummer werde kündigen oder nicht. Können sie bitte mir wissen das Kündigung SMS nicht gültig ist weil ich habe Guthaben aufgeladen.

Vielen Dank 


o2_Andrea
  • Team
  • October 9, 2022

Hallo @Dotdotdot ,

ich gehe davon aus, dass durch die Aufladung die Karte nicht gekündigt wird, erkundige mich aber zur Sicherheit einmal bei den Kollegen von Prepaid und melde mich hier wieder, wenn ich Rückmeldung erhalte.

Viele Grüße,

Andrea

 


o2_Andrea
  • Team
  • Lösung
  • October 25, 2022

Dear @Dotdotdot ,

I received feedback from our prepaid collegues todey.

You topped up the credit in time and your card now runs until March 23rd 2023. The credit that you had on the card before was also reactivated by them.

Kind regards,

Andrea


  • Autor
  • Besucher:in
  • October 25, 2022

Thank you for the help and update.


o2_Andrea
  • Team
  • October 26, 2022

Dear @Dotdotdot ,

you’re welcome. 😉

Kind regards,

Andrea


  • Autor
  • Besucher:in
  • December 25, 2022

Hi Andrea! My sim card is not working now, you mentioned that with the top up recharge you won't cancel the number. Could you please look at this? And i really want to keep this number. Please let me know why my sim is not working at the moment.

 

Thank you

 


o2_Matea
  • Team
  • January 18, 2023

Hey @Dotdotdot ,
this sounds unusual and sorry for the inconvenience.
Please let me check in with the relevant devision and ask them about the circumstances of your case.
I will get back to you, as soon as possible. 
Best Matea


o2_Matea
  • Team
  • January 23, 2023

Hallo @Dotdotdot,
how are you? I checked in with our colleagues last week and asked them about your SIM card
Unfortunatly the SIM card was not in use and recharged for a too long time and could not be reactivated.
Even after trying to cancel the termination process.
If you are interested in keeping your phone number, please check the following link:
Call number transfer o2 Prepaid | O₂ Community (o2online.de)
It contains all information for transrfaring your number to o2 or another provider.
To cash out your remaining balance➡ prepaid-guthabenauszahlung (o2online.de)

If you need further support, do not hesitate to ask :-)
Have a nice day,

Matea