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Problem with PIN and PUK


Dear ladies and gentlemen,

I have the following problem, an acquaintance took my cell phone by mistake and tried to access it as if it were his and ended up blocking it.

I can not find the card where my chip came to check the puk number. I did not bother to write it down either. I tried following the instructions on retrieving the puk number through the site, but it looks like it needs to have an account with the phone number linked.

I tried to make this account, but it sends a password to the sms and as my phone is locked, I can not access that sms.

I am out of germany and have no expectation of returning early. Is there any way to contact technical support where I could get the puk code? I have to prove that the chip belongs to me, because I still have the contract I made when I bought it.

The reset of the cell phone is out of the question, because there are files in the phone that are very important to me.

Thank you.
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Lösung von o2_Andrea 6 February 2019, 09:36

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26 Antworten

Sehr geehrte Damen und Herren,

Ich habe folgendes Problem: Ein Bekannter hat mein Handy versehentlich mitgenommen und versucht, darauf zuzugreifen, als wäre es seins, und es wurde blockiert.

Ich kann die Karte nicht finden, an der mein Chip gekommen ist, um die Puk-Nummer zu überprüfen. Ich habe mir auch nicht die Mühe gemacht, es aufzuschreiben. Ich habe versucht, den Anweisungen zum Abrufen der PUK-Nummer durch die Website zu folgen, aber es sieht so aus, als müsste ein Konto mit der verknüpften Telefonnummer vorhanden sein.

Ich habe versucht, dieses Konto zu erstellen, aber es sendet ein Kennwort an die SMS und da mein Telefon gesperrt ist, kann ich nicht auf die SMS zugreifen.

Ich bin nicht in Deutschland und habe keine Erwartung, dass ich bald wiederkomme. Gibt es eine Möglichkeit, den technischen Support zu kontaktieren, wo ich den Puk-Code erhalten kann? Ich muss beweisen, dass der Chip mir gehört, weil ich immer noch den Vertrag habe, den ich beim Kauf gemacht habe.

Das Zurücksetzen des Handys kommt nicht in Frage, da es im Telefon Dateien gibt, die für mich sehr wichtig sind.

Vielen Dank.
Benutzerebene 7
Hallo moeller1204,

um dein Anliegen bearbeiten zu können benötige ich deine Mobilfunknummer und deine persönliche Kundenkennzahl. Ich schreibe dir dazu eine private Nachricht vom o2_Support aus.

Viele Grüße,
Andrea
Benutzerebene 7
Das Anliegen konnte in der privaten Nachricht geklärt werden.
The request could be clarified in the private message.
Hello Andrea. I have the same problem, would you please help me?
Benutzerebene 7
Hey @anka.emily,

please have a look here. In your own Thread, you got an answer.

Best regards, Tatjana
The request could be clarified in the private message.
Hi Andrea!
I have the same problem unfortunately. Could you please help me in private?
Thanks!
Benutzerebene 7
Abzeichen +5
@Houssem.Houssem did you ever use or activate your „mein o2“ Online portal? Here you find your PIN and PUK.
@Joe Doe Hi Joe! I didn't use the Online portal before, and now it needs the SMS code sent to my blocked SIM card.
Hello @Houssem.Houssem ,

please check your Inbox:
Inbox

You have a new message ☺️

Viele Grüße,
Kurt

I have the same problem. I  am in Germany now, out of the UK and need to use my UK o2 for my job but I lost the pin and puk. I won't have online profile and cant open the SMS as my mobile is blocked. How can I resolve the problem? 

Hi @Azi1986 

 

welcome to our community. Pls get in touch with o2 UK because we are a complete different company with no access to british customer accounts. https://www.o2.co.uk/help  will be pleased to assist you in this matter.

 

Greetings

hi, I have the same exact problem. Can you help me?

Hi @catwalsen, i answered your question at the other topic. Please have a look there.

Kind regards, Ines.

Hello,

Can you please help? I have the same problem as the original poster.

Hallo, Können Sie bitte helfen? Ich habe das gleiche Problem wie der Originalposter.

Hallo @rb_conn_26,

hast du Zugang zu „Mein O₂“? Dort findest du die PUK. 
@Mods doppelt, hier in Englisch: 

LG

Hallo @rb_conn_26,

hast du Zugang zu „Mein O₂“? Dort findest du die PUK. 
@Mods doppelt, hier in Englisch: 

LG

Nein, ich kann die SIM-Karte nicht mit dem MyO2-Konto verknüpfen, da ich die Bestätigungs-SMS nicht empfangen kann.

Benutzerebene 7

Hello @rb_conn_26 ,
thanks for posting your request regarding PIN and PUK. 

We have written an article for pin and puk. Please follow the link. It would be nice when you gave us a feedback here in the thread, so we are able to see, if you need further assistance. 😍

kindly regards
Michael

Benutzerebene 7

Hi @rb_conn_26 ,
were you able to find your PIN and PUK, or do you still need any further support? 
Please inform us, we would like to help you. 

best regards
Michael

Hallo zusammen, ich bin in Deutschland. Ich habe das gleiche Problem. Ich habe mein Handy ausgeschaltet und wieder geöffnet, aber die O2-Karte fragt nach einem PIN-Code, und ich kenne ihn nicht. Beachten Sie, dass ich die SIM-Karte verloren habe Halter. Bitte teilen Sie mir die Lösung mit.

Hallo @hwash9278,

PIN und PUK findest du auch in deinem „Mein O₂“ Bereich, wenn du deinen Vertrag registriert hattest.

LG

مرحباً @Vilureef 

المعذرة لم أفهم

هل تقصد بأن رقم Pin الخاص ببطاقتي متواجد على ورقة العقد؟ 

Hallo @Vilureef, tut mir leid, dass ich es nicht verstanden habe. Meinst du, dass die PIN-Nummer meiner Karte auf dem Vertragspapier steht?

Hallo @hwash9278,

nein. Im Online Portal. https://login.o2online.de/auth/login?

LG

@Vilureef Ich konnte mich nicht im elektronischen Portal registrieren, da hierfür ein Code per SMS an mein Telefon gesendet werden muss, die Karte jedoch geschlossen ist und einen PIN-Code erfordert.

Hallo @hwash9278,

wie ich oben schon geschrieben hatte, wenn du dich registriert hattest. Rufe morgen die Kundenbetreuung 089787979400 an oder gehe in einen O₂ Shop.

LG

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