Skip to main content
Warum O2 Service
Gelöst

Problem with PIN and PUK


Dear ladies and gentlemen,

I have the following problem, an acquaintance took my cell phone by mistake and tried to access it as if it were his and ended up blocking it.

I can not find the card where my chip came to check the puk number. I did not bother to write it down either. I tried following the instructions on retrieving the puk number through the site, but it looks like it needs to have an account with the phone number linked.

I tried to make this account, but it sends a password to the sms and as my phone is locked, I can not access that sms.

I am out of germany and have no expectation of returning early. Is there any way to contact technical support where I could get the puk code? I have to prove that the chip belongs to me, because I still have the contract I made when I bought it.

The reset of the cell phone is out of the question, because there are files in the phone that are very important to me.

Thank you.

Lösung von o2_Andrea

Das Anliegen konnte in der privaten Nachricht geklärt werden.
Zur Antwort springen
War das hilfreich für dich?

26 Antworten

  • Autor
  • Neuling
  • 2 Antworten
  • 2. Februar 2019
Sehr geehrte Damen und Herren,

Ich habe folgendes Problem: Ein Bekannter hat mein Handy versehentlich mitgenommen und versucht, darauf zuzugreifen, als wäre es seins, und es wurde blockiert.

Ich kann die Karte nicht finden, an der mein Chip gekommen ist, um die Puk-Nummer zu überprüfen. Ich habe mir auch nicht die Mühe gemacht, es aufzuschreiben. Ich habe versucht, den Anweisungen zum Abrufen der PUK-Nummer durch die Website zu folgen, aber es sieht so aus, als müsste ein Konto mit der verknüpften Telefonnummer vorhanden sein.

Ich habe versucht, dieses Konto zu erstellen, aber es sendet ein Kennwort an die SMS und da mein Telefon gesperrt ist, kann ich nicht auf die SMS zugreifen.

Ich bin nicht in Deutschland und habe keine Erwartung, dass ich bald wiederkomme. Gibt es eine Möglichkeit, den technischen Support zu kontaktieren, wo ich den Puk-Code erhalten kann? Ich muss beweisen, dass der Chip mir gehört, weil ich immer noch den Vertrag habe, den ich beim Kauf gemacht habe.

Das Zurücksetzen des Handys kommt nicht in Frage, da es im Telefon Dateien gibt, die für mich sehr wichtig sind.

Vielen Dank.

o2_Andrea
  • Team
  • 26467 Antworten
  • 3. Februar 2019
Hallo moeller1204,

um dein Anliegen bearbeiten zu können benötige ich deine Mobilfunknummer und deine persönliche Kundenkennzahl. Ich schreibe dir dazu eine private Nachricht vom o2_Support aus.

Viele Grüße,
Andrea

o2_Andrea
  • Team
  • 26467 Antworten
  • Lösung
  • 6. Februar 2019
Das Anliegen konnte in der privaten Nachricht geklärt werden.

  • Neuling
  • 1 Antwort
  • 17. September 2019
o2_Andrea schrieb:
The request could be clarified in the private message.

Hello Andrea. I have the same problem, would you please help me?

o2_Tatjana
  • Team
  • 8931 Antworten
  • 19. September 2019
Hey @anka.emily,

please have a look here. In your own Thread, you got an answer.

Best regards, Tatjana

o2_Andrea schrieb:
The request could be clarified in the private message.

Hi Andrea!
I have the same problem unfortunately. Could you please help me in private?
Thanks!

Joe Doe
Star
Forum|alt.badge.img+6
  • Star
  • 12500 Antworten
  • 3. Oktober 2019
@Houssem.Houssem did you ever use or activate your „mein o2“ Online portal? Here you find your PIN and PUK.

@Joe Doe Hi Joe! I didn't use the Online portal before, and now it needs the SMS code sent to my blocked SIM card.

o2_Kurt
  • Moderator
  • 18644 Antworten
  • 8. Oktober 2019
Hello @Houssem.Houssem ,

please check your Inbox:
Inbox

You have a new message ☺️

Viele Grüße,
Kurt

  • Neuling
  • 1 Antwort
  • 20. August 2020

I have the same problem. I  am in Germany now, out of the UK and need to use my UK o2 for my job but I lost the pin and puk. I won't have online profile and cant open the SMS as my mobile is blocked. How can I resolve the problem? 


o2_Manga
  • 11574 Antworten
  • 20. August 2020

Hi @Azi1986 

 

welcome to our community. Pls get in touch with o2 UK because we are a complete different company with no access to british customer accounts. https://www.o2.co.uk/help  will be pleased to assist you in this matter.

 

Greetings


  • Neuling
  • 3 Antworten
  • 7. November 2020

hi, I have the same exact problem. Can you help me?


o2_Ines
  • Moderatorin
  • 5586 Antworten
  • 10. November 2020

Hi @catwalsen, i answered your question at the other topic. Please have a look there.

Kind regards, Ines.


  • Neuling
  • 2 Antworten
  • 6. April 2023

Hello,

Can you please help? I have the same problem as the original poster.

Hallo, Können Sie bitte helfen? Ich habe das gleiche Problem wie der Originalposter.


Vilureef
Superstar
  • 50002 Antworten
  • 6. April 2023

Hallo @rb_conn_26,

hast du Zugang zu „Mein O₂“? Dort findest du die PUK. 
@Mods doppelt, hier in Englisch: 

LG


  • Neuling
  • 2 Antworten
  • 6. April 2023
Vilureef schrieb:

Hallo @rb_conn_26,

hast du Zugang zu „Mein O₂“? Dort findest du die PUK. 
@Mods doppelt, hier in Englisch: 

LG

Nein, ich kann die SIM-Karte nicht mit dem MyO2-Konto verknüpfen, da ich die Bestätigungs-SMS nicht empfangen kann.


o2_Micha
  • Moderator
  • 9874 Antworten
  • 12. April 2023

Hello @rb_conn_26 ,
thanks for posting your request regarding PIN and PUK. 

We have written an article for pin and puk. Please follow the link. It would be nice when you gave us a feedback here in the thread, so we are able to see, if you need further assistance. 😍

kindly regards
Michael


o2_Micha
  • Moderator
  • 9874 Antworten
  • 14. April 2023

Hi @rb_conn_26 ,
were you able to find your PIN and PUK, or do you still need any further support? 
Please inform us, we would like to help you. 

best regards
Michael


hwash9278
Neuling
  • Neuling
  • 4 Antworten
  • 5. Dezember 2023

Hallo zusammen, ich bin in Deutschland. Ich habe das gleiche Problem. Ich habe mein Handy ausgeschaltet und wieder geöffnet, aber die O2-Karte fragt nach einem PIN-Code, und ich kenne ihn nicht. Beachten Sie, dass ich die SIM-Karte verloren habe Halter. Bitte teilen Sie mir die Lösung mit.


Vilureef
Superstar
  • 50002 Antworten
  • 5. Dezember 2023

Hallo @hwash9278,

PIN und PUK findest du auch in deinem „Mein O₂“ Bereich, wenn du deinen Vertrag registriert hattest.

LG


hwash9278
Neuling
  • Neuling
  • 4 Antworten
  • 5. Dezember 2023

مرحباً @Vilureef 

المعذرة لم أفهم

هل تقصد بأن رقم Pin الخاص ببطاقتي متواجد على ورقة العقد؟ 


hwash9278
Neuling
  • Neuling
  • 4 Antworten
  • 5. Dezember 2023

Hallo @Vilureef, tut mir leid, dass ich es nicht verstanden habe. Meinst du, dass die PIN-Nummer meiner Karte auf dem Vertragspapier steht?


Vilureef
Superstar
  • 50002 Antworten
  • 5. Dezember 2023

Hallo @hwash9278,

nein. Im Online Portal. https://login.o2online.de/auth/login?

LG


hwash9278
Neuling
  • Neuling
  • 4 Antworten
  • 5. Dezember 2023

@Vilureef Ich konnte mich nicht im elektronischen Portal registrieren, da hierfür ein Code per SMS an mein Telefon gesendet werden muss, die Karte jedoch geschlossen ist und einen PIN-Code erfordert.


Vilureef
Superstar
  • 50002 Antworten
  • 5. Dezember 2023

Hallo @hwash9278,

wie ich oben schon geschrieben hatte, wenn du dich registriert hattest. Rufe morgen die Kundenbetreuung 089787979400 an oder gehe in einen O₂ Shop.

LG


Deine Antwort