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contract help ne

  • November 29, 2021
  • 12 Antworten
  • 100 Aufrufe

hello, in August i sent out letter to O2 and request for Termination of the contract, and on Aug 11 i receive confirmation letter that my contract will be ended on October 22,

 

Wichtige Information zu Ihrem o2 HomeSpot-Vertrag

Kündigungsbestätigung

 
 
Lieber o2 Kunde,

schade, dass Sie Ihr o2 HomeSpot-Produkt nicht länger nutzen möchten. Wir bedauern Ihre Entscheidung sehr und bestätigen Ihnen die Kündigung Ihres o2 HomeSpot-Vertrags mit der Rufnummer 0176XXXXX908 zum 22.10.2022.

Freundliche Grüße
Ihr o2 Team


München, den
11.08.2021

Hauptrufnummer
0176XXXXX908

Kündigung zum
22.10.2022

Bei Rückfragen klicken Sie bitte hier.

 

 

but how come i still receive invoice for November

 

 

 

Lieber o2 Kunde,

Ihre aktuelle Rechnung liegt ab sofort in Ihrem persönlichen Servicebereich Mein o2 für Sie bereit.

Zum Abrufen der Rechnung loggen Sie sich einfach mit Ihrer Rufnummer/Ihrem Benutzernamen und Ihrem Kennwort ein.

Der zu zahlende Betrag wird am 07.12.2021 von dem Konto IBAN DEXX XXXX XXXX XXXX XX91 81 eingezogen.
Bitte leiten Sie diese Information an den Kontoinhaber weiter.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr o2 Team

 

   
 


Kundennummer:
xxx

Rechnungsbetrag:
39,99 EUR

Abrechnungszeitraum:
23.10.2021 –
22.11.2021
 

 
 

Weitere Informationen finden Sie im o2 Servicebereich.

 
 

Oder stellen Sie Ihre Frage direkt der o2 Community.

 

edit o2_Manga: Kundennummer entfernt. 

Lösung von o2_Manga

Hi @steven bian 

welcome to our community. :slight_smile:

The invoice is correct. Please check the date carefully. The contract is going to be terminated in October 22 2022 (!) not this year. The cancellation period is three month in advance at the latest. So the request had to be sent until July 22th 2021. In August 2021 it was too late. 

But you are lucky. If you send a new cancellation request, we will stop the contract within 30 days notice. I am not allowed to correct this immediately but your online account is still valid you can proceed this without any problems.

Greetings

12 Antworten

o2_Manga
  • Lösung
  • December 1, 2021

Hi @steven bian 

welcome to our community. :slight_smile:

The invoice is correct. Please check the date carefully. The contract is going to be terminated in October 22 2022 (!) not this year. The cancellation period is three month in advance at the latest. So the request had to be sent until July 22th 2021. In August 2021 it was too late. 

But you are lucky. If you send a new cancellation request, we will stop the contract within 30 days notice. I am not allowed to correct this immediately but your online account is still valid you can proceed this without any problems.

Greetings


  • Autor
  • Einsteiger:in
  • December 1, 2021

okay, thank you, you just saving my day.


  • Autor
  • Einsteiger:in
  • December 1, 2021

yes, i go through the invoice again today, find out the date is worry,

on October  invoice write the end date was 22.10.2021,

and 

November invoice write the end date was 22.10.2022,

please correct this, and i have send new cancellation request today.

Edit o2_Larissa: Mobile number anonymized. Please note that this is a worldwide public forum.Mobile numbers


bs0
Legende
Forum|alt.badge.img+43
  • Legende
  • December 1, 2021

There is nothing to correct. Your contract was automatically extended by a year but from 1st December it is possible to terminate a contract with one month notice. You just need to wait for o2 to process your new request and the date will be updated.


  • Autor
  • Einsteiger:in
  • December 7, 2021

Hi @steven bian 

welcome to our community. :slight_smile:

The invoice is correct. Please check the date carefully. The contract is going to be terminated in October 22 2022 (!) not this year. The cancellation period is three month in advance at the latest. So the request had to be sent until July 22th 2021. In August 2021 it was too late. 

But you are lucky. If you send a new cancellation request, we will stop the contract within 30 days notice. I am not allowed to correct this immediately but your online account is still valid you can proceed this without any problems.

Greetings

ielen Dank für Ihren Auftrag.

Gerne bieten wir Ihnen eine Vertragsstilllegung unter bestimmten Voraussetzungen an.

Für die Vertragsstilllegung wird Ihnen einmalig eine Bearbeitungsgebühr in Höhe von 29,99 EUR in Rechnung gestellt. Selbstverständlich ist jede weitere Änderung während der aktuellen Stilllegungsdauer, sowie die Freischaltung Ihrer Rufnummer nach Beendigung der Stilllegung kostenfrei.

Senden Sie uns bitte das ausgefüllte und eigenhändig unterschriebene Formular als Antwort auf diese E-Mail zu. Sie finden es im Anhang.

Damit wir Ihren Vertrag stilllegen dürfen, benötigen wir einen Nachweis, der Ihren vorübergehenden Aufenthalt im Ausland beweist. Ohne das Dokument können wir die Vertragsstilllegung nicht durchführen. Haben Sie bitte Verständnis hierfür. Sobald Sie das Formular und den Nachweis verschicken, werden wir Ihrem Wunsch gerne entsprechen.

Wir akzeptieren Kopien der folgenden amtlichen Dokumente, wie z. B.:

- Immatrikulationsbescheinigung
- Vertrag des Arbeitgebers im Ausland
- Arbeitsnachweis und Visum bei Work- & Travel-Aufenthalten
- Marschbefehl bei Soldaten
- ärztliches Attest oder Bescheinigung vom Krankenhaus bei Kuraufenthalt im Ausland

Ferner möchte ich Sie noch darauf hinweisen, dass wir seit dem 1. Januar 2014 keine Flugtickets mehr anerkennen.

Weitere Voraussetzung für eine Stilllegung ist eine vorherige Vertragsverlängerung um weitere 24 Monate. Ihr Vertrag mit der Rufnummer: 49176xxxxxx08 hat sich am 23.10.2021 automatisch um einen Monat verlängert und er soll zum 01.01.2022  gekündigt werden. Es darf keine Vertragsstilllegung durchgeführt werden, wenn sich der Vertrag in der automatischen Vertragsverlängerung befindet.

Gerne können wir für Sie die Angebote prüfen.

Die beste Lösung in dieser Situation wäre, wenn Sie sich mit uns telefonisch unter 0176/888 55 222 kontaktieren oder sich bei dem Chat melden.

www.o2.de/chat

Nach der Vertragsverlängerung um 24 Monate, können wir die Vertragsstilllegung beauftragen.

Falls Sie Fragen dazu haben, beantworte ich diese sehr gern.

Ich wünsche Ihnen einen schönen Tag

Freundliche Grüße

Ihre o2 Kundenbetreuerin
A. Chorazy

today i received this email, i got confused again, please enlightenment me, and what to do to follow.


Joe Doe
Legende
Forum|alt.badge.img+37
  • Legende
  • December 7, 2021

@steven bian The last email is about pausing the contract and not about termination.  o2 must have misunderstood your letter.

Question: When do you want to terminate your contract?  Right now or later?


  • Autor
  • Einsteiger:in
  • December 7, 2021

@steven bian The last email is about pausing the contract and not about termination.  o2 must have misunderstood your letter.

Question: When do you want to terminate your contract?  Right now or later?

i want to terminate the contract  ASAP,iam departing Germany in Jan,so i want it end right now


Joe Doe
Legende
Forum|alt.badge.img+37
  • Legende
  • December 7, 2021

@steven bian Please use this document down for termination your contract. Have you a chance to send it by fax? If not use letter post as Einschreiben Einwurf.

After one week visit again your thread if your contract will cancelled to End January 2022.

https://static2.o9.de/resource/blob/498264/a1b9787b1da27c4e72aacc22b6d1e0ea/o2-faxvorlage-kuendigung-mobilfunkvertrag-pdf-download-data.pdf


  • Autor
  • Einsteiger:in
  • December 7, 2021

@steven bian Please use this document down for termination your contract. Have you a chance to send it by fax? If not use letter post as Einschreiben Einwurf.

After one week visit again your thread if your contract will cancelled to End January 2022.

https://static2.o9.de/resource/blob/498264/a1b9787b1da27c4e72aacc22b6d1e0ea/o2-faxvorlage-kuendigung-mobilfunkvertrag-pdf-download-data.pdf

this document i already sent it to O2 in July,  do i need to send again?


Joe Doe
Legende
Forum|alt.badge.img+37
  • Legende
  • December 8, 2021

@steven bian The Telekommunikationgesetzt have changed to 1st December 2021. you must send again a letter per Post.

It is too because of the last email you post. (Pausing your contract not termination.)

-> As before, new contracts may be concluded for up to 24 months.  But if the contract is automatically renewed after this period, you can terminate it at any time with a one-month notice.  For example, if you haven't said after the 24 months whether you want to cancel or how you want to continue the contract, you don't have to wait another 12 months to end the contract.


  • Autor
  • Einsteiger:in
  • December 8, 2021

@steven bian The Telekommunikationgesetzt have changed to 1st December 2021. you must send again a letter per Post.

It is too because of the last email you post. (Pausing your contract not termination.)

-> As before, new contracts may be concluded for up to 24 months.  But if the contract is automatically renewed after this period, you can terminate it at any time with a one-month notice.  For example, if you haven't said after the 24 months whether you want to cancel or how you want to continue the contract, you don't have to wait another 12 months to end the contract.

okay,i will do that, Thank you for your help, you are solutions are more detailed than the operator offers, maybe they are just too busy to hand the problems.


o2_Kurt
Forum|alt.badge.img+40
  • Moderator
  • December 9, 2021

Hi @steven bian ,

 

@Joe Doe already mentioned everything important regarding the letter and the next best steps (thanks a lot!). Please let us know if you have further questions! If too much time passes without an answer from our cancellation department, we’ll gladly take a look at the status.

Best regards,
Kurt