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Roaming Plus World


Hallöchen,

 

weiß jemand wie ich diesen Tarif beenden kann? Er wird nämlich immer weiter abgebucht, verstehe ich ehrlich gesagt nicht.

 

Lg, Marco

Lösung von Klaus_VoIP

Das wird ein Fehler sein …  Die Aussage zur Option ist eindeutig:

Das Roaming Plus World Pack endet automatisch nach 30 Kalendertagen und muss nicht separat gekündigt werden.

Entweder per Kontaktformular reklamieren oder mit etwas Geduld auf einen Moderator warten.

17 Antworten

Klaus_VoIP
Legende
  • Lösung
  • May 18, 2025

Das wird ein Fehler sein …  Die Aussage zur Option ist eindeutig:

Das Roaming Plus World Pack endet automatisch nach 30 Kalendertagen und muss nicht separat gekündigt werden.

Entweder per Kontaktformular reklamieren oder mit etwas Geduld auf einen Moderator warten.


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • May 19, 2025

Hallo ​@MarcoW1980,
vielen Dank, dass du dich auf diesem Weg bei uns meldest. Herzlich willkommen in der o2 Community. Ich habe das gleich geändert. Sobald die Änderung durchgelaufen ist, wirst du per SMS informiert.
Liebe Grüße Bianca


  • Autor
  • Besucher:in
  • May 19, 2025

Perfekt und vielen Dank. Eine SMS kam noch nicht an 🙂 👍 dauert bestimmt noch was. Wieso lief denn die Funktion weiter? LG, marco 


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • May 20, 2025

Hallo ​@MarcoW1980,
danke dir für deine Rückmeldung. Es sollte heute auf jedenfall durchgelaufen sein und auch per SMS bestätigt werden. Warum das Pack einfach weiterlief konnte ich leider nicht nachvollziehen. Da scheint sich etwas verhakt zu haben. Wenn Du noch Fragen hast, sag gerne noch einmal Bescheid.
Liebe Grüße Bianca


Bumer
Legende
  • May 20, 2025

@o2_Bianca 

bekommt ​@MarcoW1980 die zu viel bezahlten Tage erstattet?


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • May 26, 2025

@Bumer Wenn es zu zusätzlichen Kosten kommt werden wir diese natürlich gutschreiben. ​@MarcoW1980 Ich hoffe es ist nun alles so eingestellt wie von dir gewünscht. Solltest du noch Fragen haben oder auf der Rechnung zusätzliche Kosten finden, sag gerne hier noch einmal Bescheid.
Liebe Grüße Bianca


Bumer
Legende
  • May 26, 2025

@o2_Bianca 

ich hatte deshalb gefragt. 😉

Er wird nämlich immer weiter abgebucht…


  • Besucher:in
  • November 4, 2025

Hello O₂ Support,

I would like to deactivate the “Roaming Plus World” option on my contract.
It costs €14.99 per month, and I really don’t need it anymore.

I’ve tried for a long time to find where to cancel it in My O₂, but I couldn’t.
This has taken me a lot of time and it’s honestly driving me crazy.


Bumer
Legende
  • November 4, 2025

Roaming Plus World deactivates automatically after 30 days; Roaming Plus is then activated.


  • Besucher:in
  • November 5, 2025

Hello O₂ Community Team,

Yesterday I called O₂ Support to deactivate the Roaming Plus World option on my contract.
Unfortunately, instead of deactivating it, they added a new service (O₂ TV M Flex Promo) to my contract, which I never requested or agreed to.

I kindly ask you to review my case and:

  1. Remove the O₂ TV M Flex (Promo) option that was added by mistake.

  2. Confirm that the Roaming Plus World option is deactivated and that I will not be charged for it in the next billing cycle.

This situation has been very frustrating for me, as I spent a lot of time trying to fix it through support, and it keeps getting more complicated.

 


Bumer
Legende
  • November 5, 2025

As I wrote yesterday, Roaming Plus World deactivates automatically. You can deactivate o2 TV yourself in the customer portal under TV and Extras. The first month is free.


  • Besucher:in
  • November 5, 2025

I also tried to deactivate O₂ TV myself in the customer portal under “TV and Extras,” but there is no option to turn it off.

Right now, I’m logged into my O₂ account, and it shows that these options are still active on my SIM card, but there is no button or menu to deactivate them.
I called your support colleagues both yesterday and today and clearly said that I want these options deactivated, but nothing has changed yet.

Is there any email address where I can contact O₂ customer service directly and ask them to deactivate these options?
Because of my limited German and not understanding everything in the system, I feel like I’m being taken advantage of as a customer.
 


Bumer
Legende
  • November 5, 2025

If there is no unsubscribe button, o2 TV is already cancelled and will be deactivated on the specified date.


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • November 5, 2025

Hello ​@Shima Tadrisi,
thank you for contacting us with your query in the community. I have checked straight away. Deactivation of o2 TV M Flex has already been set up for 04/12/25. The package will be automatically deactivated on that date.
Kind regards, Bianca 


  • Besucher:in
  • November 5, 2025

Dear Bianca,

Thank you for your reply.
To be honest, I am very frustrated with O₂ customer service.

First of all, I never wanted the O₂ TV M Flex option, so I don’t understand why it was activated in the first place.
Secondly, I only wanted Roaming Plus World for one week in September, but it is still active and I cannot deactivate it myself in my account.

Why should I have to pay €14.99 every month for a service that I do not use and that I never asked to be permanently activated?

Please help me to make sure both of these options are completely removed from my account and that I will not be charged for them anymore.

Best,

Shima


Bumer
Legende
  • November 5, 2025

Roaming Plus World can be booked for more than just one week; as already mentioned, it has a duration of 30 days and deactivates itself automatically.


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • November 5, 2025

Hello ​@Shima Tadrisi,
Thank you for your reply. Unfortunately, I am unable to determine from here why o2 TV M Flex was booked. Was it mentioned or offered during the conversation? The Roaming Plus World Pack was activated yesterday via the online portal and then deactivated again. As the term is one month, the deactivation will not take effect until 5 December 2025.
Kind regards, Bianca