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Gelöst

kein Internet trotz EU roaming

  • June 17, 2025
  • 6 Antworten
  • 52 Aufrufe

Ich war im Bulgarien und momentan bin ich im

Griechenland. Leider mein Internet data funktioniert nicht. SMS und Anrufe geht auch Nicht. Was ist eigentlich los? Hoffentlich kann man jemand mir helfen. Vielen Dank 

Lösung von Gror2004

Even with EU roaming enabled, you might still experience no internet access. This could be due to a few reasons, including deactivated data roaming, insufficient data allowance, or issues with your mobile network connection. First, verify that data roaming is turned on in your phone's settings. If it is, check with your provider to confirm your data plan supports roaming and that you have sufficient data allowance and no outstanding balance.

6 Antworten

Bumer
Legende
  • June 18, 2025

Heißt das, das du gar kein Netz hast? Versuche als erstes die manuelle Netzwahl und wähle dich in ein angebotenes Netz ein. Die Einwahl kann 10 Versuche benötigen.


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • June 18, 2025

Hallo ​@Tedi22,
herzlich willkommen in der o2 Community. Toll, dass du dich auf diesem Weg bei uns meldest. Ich habe als erstes geprüft ob eine Sperre für die Nutzung im Ausland aktiv ist. Das ist bei deiner Rufnummer nicht der Fall. Kannst du dich im Netz eines der örtlichen Dienstanbieter einwählen oder bekommst du direkt keine Netzverbindung? Hast du es über manuelle Netzwahl ausprobiert? Dabei kann es bis zu 10 Versuche benötigen bis es klappt.
Liebe Grüße Bianca


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  • Besucher:in
  • Lösung
  • July 2, 2025

Even with EU roaming enabled, you might still experience no internet access. This could be due to a few reasons, including deactivated data roaming, insufficient data allowance, or issues with your mobile network connection. First, verify that data roaming is turned on in your phone's settings. If it is, check with your provider to confirm your data plan supports roaming and that you have sufficient data allowance and no outstanding balance.


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • July 2, 2025

Hello ​@Gror2004 
welcome to our o2 Community 😀 
Thanks for your tips. 
Is everything working for you? 
Kind regards,
Solveig


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  • Besucher:in
  • July 4, 2025

Even with EU roaming enabled, you might still experience no internet access. This could be due to a few reasons, including deactivated data roaming, insufficient data allowance, or issues with your mobile network connection. First, verify that data roaming is turned on in your phone's settings. If it is, check with your provider to confirm your data plan supports roaming and that you have sufficient data allowance and no outstanding balance.

 

Edit o2_Bianca 05.07.25 08:33Uhr: Link to external site removed


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • July 5, 2025

Hello ​@Gror2004,
thank you for your comment. If there is anything else we can help you with, please let us know.🙂
Kind regards, Bianca