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Warum O2
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Gelöst

Der O2-Mitarbeiter hat mir Unterlagen gegeben, ich habe keine Anrufe erhalten, er hat mir die Leitungen verkauft.

  • March 6, 2025
  • 19 Antworten
  • 107 Aufrufe

Hallo, vor vier Monaten haben wir einen Vertrag über drei Telefonleitungen und drei iPhone 16 Pro max abgeschlossen. Der Mitarbeiter von O2 hat mir dort drei Postpaid-Telefone gegeben und gesagt, dass ich innerhalb von drei Tagen keinen Anruf erhalten würde Vier Monate später versuchten wir es erneut und es funktionierte nicht. Ich kaufte die Leitungen ohne Telefon. Lassen Sie es mich tun. Die Person, die bei O2 arbeitet, hat mich getäuscht und ich werde einen Anwalt beauftragen und eine Beschwerde einreichen.

Lösung von o2_Manga

Hi ​@Servet1907 

if the credit check failed for the purchase of the devices, the mobile service is not affected by the refusal. 

So there are two possibilities to cope with the situation. 1. you can go and buy the smartphones by yourself and use the SIM cards with it. 2. you can try to find someone to take over the contracts. All information can be found right here: 

Greetings

19 Antworten

Sandroschubert
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Was ist Deine Frage? Hast du mit dieser Person mal gesprochen?


poales
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  • March 6, 2025

@Servet1907 

moin, leider gilt im Shop, was du dort unterschrieben hast.

hast du die Iphones erhalten?

 

Du kanst  schriftlich eine Händlerbeschwerde einreichen.

z.b. über das Kontaktformular

https://www.o2online.de/service/kontaktformular/


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  • Besucher:in
  • March 6, 2025

Hallo, ich konnte die Telefone nicht bekommen, es heißt, es sei nicht genehmigt, ich wollte kein Festnetz-Internet zu Hause, das habe ich auch bestellt, ich sage abbrechen, ich sage, sie kommen zu mir nach Hause und machen die Installation, er sagt, öffne mir nicht die Haustür, sie werden gehen.


bs0
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  • March 6, 2025

Was genau ist dein Anliegen? Du möchtest Handys kaufen und o2 lehnt das ab? Dann kaufe sie doch woanders.

Wss hat auf einmal ein Festnetzanschluss damit zu tun?


poales
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  • March 6, 2025

@Servet1907 

bitte schreibe mal genau, was in der Auftragsbestätigung steht.

ohne Infos können wir nur raten, was abgeschlossen wurde.


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  • Besucher:in
  • March 6, 2025

Er gab mir drei Telefonleitungen und drei Apple 16 Pro Max-Telefonverträge und sagte, dass die Anrufe in drei Tagen an meine Privatadresse kommen würden.


jsc
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  • March 6, 2025

Vielleicht ist es besser, wenn du in Englisch schreibst, man kann bei deinem Deutsch nur raten, was du möchtest…


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • March 6, 2025

Hallo ​@Servet1907 ,
herzlich willkommen in unserer o2 Community 😀
Aktuell sehe ich einen DSL-Vertrag, der im April geschaltet werden soll, und drei o2 Mobile Unlimited Verträge. 
Die Hardware-Bestellungen sind alle abgelehnt worden. 
Ich habe noch nicht verstanden, worum es dir geht ? 
Du kannst auch in englisch schreiben. 
Gruß, Solveig 
 


jsc
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  • March 6, 2025

@o2_Solveig in erster Linie geht es ihm wohl darum, den DSL Vertrag zu stornieren, bzw. er braucht diesen nicht (siehe sein Beitrag vor 9 Std.)


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  • March 6, 2025

I signed a contract for three phone lines and three Apple 16 Pro Max at the O2 branch four months ago. Three phone lines were given to me that day. They told me that three Apple 16 Pro Max would be delivered to my home address three days later. But the three Apple 16 Pro Max phones did not arrive. I have the contract documents. Then I went to the O2 branch and the three Apple 16 Pro Max did not arrive. What will I do with the phone lines? I have no phones. The person working at the O2 branch said let's not cancel the phone lines, pay two or three bills, then come and get an Apple 16 Pro Max for you. But a long time has passed and the system does not allow me to buy a phone.


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  • March 6, 2025

The person working at the O2 branch was not honest. I did not want home internet, he ordered that too. I say cancel it, he says he cannot do anything, if they come, do not open the door of the house or he says I do not want home internet. The person working at the O2 branch tells me


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  • March 7, 2025

Four months ago, I signed a contract for three phone lines and three Apple 16 Pro Max at the O2 branch. I was given three phone lines that day. They told me that three Apple 16 Pro Max would be sent to my house three days later. However, the three Apple 16 Pro Max phones did not arrive. I have the contract documents. Then I went to the O2 branch and the 3 Apple 16 Pro Max did not arrive. What will I do with the phone lines? I do not have a phone. The officer at the O2 branch said, "Let's not cancel the phone lines, let's pay two or three bills, then come and buy you an Apple 16 Pro Max." But it's been a long time and the system does not allow me to get a phone.
edit o2_Bianca 07.03.25 11:44Uhr: Comment moved to this post as it is about the same issue


jsc
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  • March 7, 2025

Doppelt

edit o2_Bianca 07.03.25 11:44Uhr: Comment moved to this post as it is about the same issue


jsc
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  • March 7, 2025

@Servet1907 Did you pay for the iPhones? Or are you paying a monthly instalment for the iPhones?
If not, your iPhones have been cancelled by o2 because you failed the credit check. Any further attempt to order a mobile phone from o2 is therefore pointless.


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  • March 7, 2025

I bought the phone lines for Apple 16 pro max. What can I do with the lines without a phone? I did not pay for the phone lines and Apple 16 pro max. I was going to pay a monthly bill.


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  • Besucher:in
  • March 7, 2025

If the person working at the O2 branch had told you that Apple 16 Pro Max does not provide a phone system, there would have been no problem. But giving me a contract and saying that Apple 16 Pro Max will arrive at your home address in three days is not a good situation.


jsc
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  • March 7, 2025

Tariff and mobile phone are 2 separate contracts with o2. Do you also pay for the mobile phones? I don't think so...


jsc
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  • March 7, 2025

Only the o2 shop can help you, but you've already been told that several times.
Just buy the phones somewhere else, because I don't think you're already paying for the iPhones, because 1. they are separate contracts and 2. the iPhones have certainly been cancelled by o2...


o2_Manga
  • Lösung
  • March 14, 2025

Hi ​@Servet1907 

if the credit check failed for the purchase of the devices, the mobile service is not affected by the refusal. 

So there are two possibilities to cope with the situation. 1. you can go and buy the smartphones by yourself and use the SIM cards with it. 2. you can try to find someone to take over the contracts. All information can be found right here: 

Greetings