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Gelöst

SIM-Karte aktiviert, aber kein Netz

  • February 8, 2023
  • 9 Antworten
  • 155 Aufrufe

SIM卡已激活,我收到了来自该号码的短信,但仍然没有网络。为什么?

Die SIM-Karte ist aktiviert und ich erhalte eine SMS von der Nummer, aber immer noch kein Netz. Warum?

 

Edit o2_Sven 08.02.2023/10:13: Übersetzung eingefügt. verschoben aus Austausch rund um die Community, 08.02. o2_Micha

Lösung von Joe Doe

@Scout111 If you have received an SMS from o2 , you have network.  I am afraid that your APN settings on your Vivo are incorrect.  Also, what model are you using exactly ? Hope it supports the important LTE Band 20 for Germany. APN Settings o2.

Profile name: O2 Internet
 APN (access point): "internet" (for postpaid) or "pinternet.interkom.de" (for prepaid)
 Proxy: not necessary
 Port: not necessary
 Username: not necessary
 Password: not necessary
 Server: not necessary
 MCC: 262
 MNC: 07
 Authentication type: PAP
 APN type: default, supl
 Connection security: off

9 Antworten

0179LoopUP
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  • Legende
  • February 8, 2023

Hello @Scout111 


Hello, if you receive an SMS then your card is activated and you also have network. What happens when you call yourself?

And something else please comment here in German or English.

 

greeting


o2_Sven
  • Moderator
  • February 8, 2023

Hallo @Scout111 ,

herzlich willkommen bei uns in der o2 Community 💙.

Bedenke bitte dass wir dir hier nur auf deutsch oder englisch antworten können. Wie 0179LoopUP schon sagte, wirst du Netz haben wenn die Karte auch schon eine SMs empfangen hat. Was wird dir denn in deinem Smartphone angezeigt oder warum glaubst du kein Netz zu haben?

 

Schöne Grüße, Sven


  • February 8, 2023

您好,請檢查您手機設置中的 APNs。 如果APN設置正確仍無法使用移動數據,請檢查您的手機是否支持網絡頻率。Grüße


0179LoopUP
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  • Legende
  • February 8, 2023

@Micha987654321 bitte nur in Deutsch oder Englisch...


Joe Doe
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  • Legende
  • February 8, 2023

@Scout111  Which smartphone is used exactly?


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • February 10, 2023

Hallo @Scout111,

bisher hast du auf unsere Rückfragen nicht reagiert. Können wir dich von hier aus noch bei deinem Anliegen unterstützen?🤗

Viele Grüße Bianca


  • Autor
  • Besucher:in
  • February 11, 2023

@Scout111  Which smartphone is used exactly?

I am using the phone brand is vivo


Joe Doe
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  • Legende
  • Lösung
  • February 11, 2023

@Scout111 If you have received an SMS from o2 , you have network.  I am afraid that your APN settings on your Vivo are incorrect.  Also, what model are you using exactly ? Hope it supports the important LTE Band 20 for Germany. APN Settings o2.

Profile name: O2 Internet
 APN (access point): "internet" (for postpaid) or "pinternet.interkom.de" (for prepaid)
 Proxy: not necessary
 Port: not necessary
 Username: not necessary
 Password: not necessary
 Server: not necessary
 MCC: 262
 MNC: 07
 Authentication type: PAP
 APN type: default, supl
 Connection security: off


  • Autor
  • Besucher:in
  • February 11, 2023

Thank you very much! Have a good day!

 

Edit Vilureef: Vollzitat entfernt! 11.02.23/20:06