Skip to main content
Warum O2
Warenkorb
Service

Ich habe das mi10T pro seit fast einem Jahr. in den Einstellungen gibt es eine Volte-Option, die eingeschaltet ist. aber es gibt kein Symbol neben dem Bereich, in dem die Funktion funktioniert. meiner meinung nach geht das nicht. 

 

edit o2_Tobias: you received your own thread in the English Community

@JuniorPL

Also ob ein Symbol angezeigt wird, ist eigentlich nicht wichtig… Interessant wäre, ob das Smartphone während der Telefonie im LTE Netz verbleibt.

 

Das am Datensymbol (LTE / 4G) in der Statusleiste erkennbar.


@JuniorPL

Also ob ein Symbol angezeigt wird, ist eigentlich nicht wichtig… Interessant wäre, ob das Smartphone während der Telefonie im LTE Netz verbleibt.

 

Das am Datensymbol (LTE / 4G) in der Statusleiste erkennbar.

theoretisch bleibt es in Reichweite des Internets. aber nur für 5 minuten, nicht länger. Später verliere ich das Internet, während ich verbunden bin. 


@JuniorPL

Also ob ein Symbol angezeigt wird, ist eigentlich nicht wichtig… Interessant wäre, ob das Smartphone während der Telefonie im LTE Netz verbleibt.

 

Das am Datensymbol (LTE / 4G) in der Statusleiste erkennbar.

D Ich möchte hinzufügen, dass in Polen und mit der polnischen Karte das Volte-Zeichen in der Taskleiste war. Und es gab einen spürbaren Unterschied in der Qualität der Verbindung. An LTE-Abdeckung mangelte es während des Telefonats auch eine Stunde später nicht. 


Ich hab das leider nicht verstanden:

Bleibt denn dein Smartphone, während der Telefonie im LTE Netz? (sieht man in der Statusleiste)

 

Den “Spezialcode” hast du ja bereits einmal eingetippt?

https://hilfe.o2online.de/mobilfunknetz-telefonie-internet-22/wiki-wie-aktiviere-ich-volte-bei-meinem-smartphone-von-xiaomi-481578


Ich hab das leider nicht verstanden:

Bleibt denn dein Smartphone, während der Telefonie im LTE Netz? (sieht man in der Statusleiste)

 

Den “Spezialcode” hast du ja bereits einmal eingetippt?

https://hilfe.o2online.de/mobilfunknetz-telefonie-internet-22/wiki-wie-aktiviere-ich-volte-bei-meinem-smartphone-von-xiaomi-481578

n I will write in English, since German is too difficult. remains in LTE range while making calls. but for a maximum of 5 minutes. later LTE coverage disappears and I have nothing. when I was in Poland, when I used a Polish card on this phone, the Volte sign was visible. when making calls in Poland, I did not lose LTE coverage, in Germany I lose LTE. 


@JuniorPL 

okay, what about Wifi-Calling?

 

Will “Wifi calling” work, when you put your phone in airplane mode + WIFI on ? (and are this kind of calls, stable for more than five minutes?)


@JuniorPL

okay, what about Wifi-Calling?

 

Will “Wifi calling” work, when you put your phone in airplane mode + WIFI on ? (and are this kind of calls, stable for more than five minutes?)

some time ago vowifi was active on my phone. i saw the badge next to wifi coverage. but the connection was very unstable, it could disconnect the conversation when I went to the other room. that's why I turned off VoWifi recently. now I tried to turn it on and see if it works what you ask for. but vowifi won't go on.


@JuniorPL

okay, what about Wifi-Calling?

 

Will “Wifi calling” work, when you put your phone in airplane mode + WIFI on ? (and are this kind of calls, stable for more than five minutes?)

some time ago vowifi was active on my phone. i saw the badge next to wifi coverage. but the connection was very unstable, it could disconnect the conversation when I went to the other room. that's why I turned off VoWifi recently. now I tried to turn it on and see if it works what you ask for. but vowifi won't go on.

 


Hi @JuniorPL

welcome to our English Community. 

Nice that @Tom_ already gave you some good suggestions. Thanks a lot for that. 

In the screenshot I see that you are connected to 5G. 

Please try to activate VoLTE by using this way: 

Tap Settings → Network & Internet → Cellular network → Preferred network type → 4G (preferred) / 3G / GSM. Activate VoLTE to activate the function.

Does VoLTE work with 4G?

 

Loving greetings,

Tobias


Deine Antwort