Hello, I am writing to seek assistance regarding my subscription to the O2 Mobile M Boost Flex plan (50 GB+). Initially, I did not receive the QR code by letter, and my number was activated automatically. Subsequently, I received a new QR code along with both the ‘Ursprüngliche SIM-Karten-Nummer’ and ‘Neue SIM-Karten-Nummer.’
However, when I scanned the QR code and entered the ‘Neue SIM-Karten-Nummer’ for activation, I encountered the following message:
“So aktivieren Sie Ihre Ersatzkarte - In Ihrem Kundenbereich Mein O2 können Ersatz-SIM-Karten und Zusatzkarten zu bestehenden Verträgen aktiviert werden. Bitte loggen Sie sich hierzu ein.”
Following this, I was redirected to the O2 website, where I saw the message:
“Dienst nicht verfügbar - Dieser Dienst ist nur für Kunden mit Laufzeitvertrag verfügbar. Hier findest du unsere günstigen Verträge mit Laufzeit.”
It seems that I am unable to activate the ‘Neue SIM-Karten-Nummer.’ Could you please advise me on the next steps to resolve this issue?
Thank you for your assistance.
EDIT: verschoben von o2Simkarte in Englisch mobile; o2_Maria; 17.19:24