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Termination of the contract


Dear Customer service,

I need to terminate my O2 contract. I have already filled up the termination form and sent it using a third party service. It initiated the process at March end.

I did receive a call regarding the extension of my contract, which I declined. But, I haven't received any confirmation e-mail regarding the same and I can't find any information online.

Can you please let me know when my contract would be terminated?

Regards,

Mudassir

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Lösung von o2_Marc 8 September 2016, 20:18

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5 Antworten

Benutzerebene 7
Hi,

your contract will be deactivated at the 17th November 2016.

Regards,

Marc

Hallo,

Ich habe einen Anruf von o2 erhalten, leider rufen Sie immer innerhalb der Uhrzeit an , an der ich gerade nicht im Haus bin. Bei der Kundenbetreuung komme ich nie durch, ich bekomme immer die Ansage das zuviel los ist, sei es um 13 14 15 16 17 Uhr.

Mein Bruder hat den Anruf entgegen genommen, sie sagten zu ihn es geht um eine offene rate. Ich war aufgrund eines engpasses  ( entstanden durch die verspätete bafög Auszahlung) in Rückstand. Ich habe am 15.08 Eine rate überwiesen 37,50€bzw die rate die da fällig wäre für mein Ratenplan. Und habe am 01.09 dwie mit der Kundenbetreuung besprochen die nächsten 2 raten 80€ überwiesen.  Sie sagte mir es wäre so machbar und man könnte dann eine ratenauflösung verhindern.

Meine Frage: Wieso steht in meinem Vertrag das die Ratenzahlung erfolgreich aufgelöst wurde???

Und was ist der Betrag der da noch offen ist ??

Mfg

Benutzerebene 7
Abzeichen +4
Erwartest Du ernsthaft eine Antwort in einem gekaperten Thread und dann auch noch einen in english geschrieben?

Ich glaube da kannst Du auf Antwort warten bis Ostern.

Ich komme hier nicht ganz klar. Wie kann ich das Kommentar hier löschen.

Mfg

Hi Marc, I have slightly the same problem here.

I am using o2 (with the Handyvertrag of iPhone 5s, o2 Blue All in L, that cost me 39,99 Euro per month). The contract supposed to end in 20th of October 2016. I checked my account in www.o2online.de and it says so.

As I know that I am also leaving Germany around that time, I need to cancel my contract. I have been told that I should have done it 3 months in advance, otherwise my contract will be renewed for another extra year.

I, in fact, have tried to send o2 a letter back in May 2016, but I didn't get any answer. Then I was leaving Germany for my research and forgot about it. Now I am coming back for the finalization of my study and I remember that I still have this issue.

I asked a guy in o2 shop in Dresden, and he told me that since I am leaving the country, I only need to pay 3 months contract as the penalty. Is it true? I just can not afford if my contract has automatically be extended for one year, and I have to pay the rest of the months in advance ☹️

I have sent my letter, abmeldebestätigung, passport and my flight ticket via fax to o2 office (someone in o2 shop helped me). But I really want to be prepared of how much money I should eventually pay. Can I, be exempted from any penalty because I have tried to cancel my contract before but I didn't get any answer?

Thanks!

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