Hi, I have a concern about a cancelation request.
I am using o2 Prepaid S plan and
I am trying to terminate the contract at the end of this month (Nov 30th) as I go back home for good (outside EU).
So I have filled the cancelation form in this (https://info.o2online.de/kuendigung/) and submitted.
Here is email content that I got.
-----------------------------------------
Guten Tag Herr ....,
schade, dass Sie unsere Leistungen nicht mehr nutzen möchten. Woran hat es denn genau gelegen? Was hätten wir besser machen können?
Bitte haben Sie Verständnis, dass längerfristige Anfragen zur Kündigung bei Prepaid-Karten aus technischen Gründen nicht berücksichtigt werden können. Diese Karten werden sofort deaktiviert.
Wünschen Sie die Kündigung Ihrer Karte zu einem bestimmten Zeitpunkt, melden Sie sich dann bitte erneut. Mit der Kündigung werden alle bestehenden Flatrates abgeschaltet, Ihr Online-Zugang sowie die Genehmigung zum Lastschrifteinzug werden gelöscht. Ein paar Tage später schaltet sich der Anschluss automatisch ab. Ihre Kundendaten werden nach Ablauf der gesetzlichen Aufbewahrungsfrist gelöscht.
Sollten Sie sich zu einem späteren Zeitpunkt erneut für uns entscheiden, sind wir gerne wieder für Sie da.
Freundliche Grüße
Ihre O2 Prepaid-Kundenbetreuung
-----------------------------------------
There are 2 things that I am unsure about :
Google translattion says
1) "long-term requests to cancel prepaid cards cannot be considered for technical reasons."
2) "If you would like to cancel your card at a specific time, please contact us again."
I do not fully understand what long-term requests are.
What I can think of is my current prepaid billing cycle will be renewed on the 17th of November but I am trying to terminate my contract on the 30th of November. Of course, I am willing to pay for the next round of 28 days after 17th. This might be what causes inability to process cancellation but I am not sure what they really meant.
For the second sentence, I want to make sure that I cannot claim termination request because of the long-term requests. If not, I want to know what I should do to cancel my prepaid contract.
If I simply need to wait until Nov. 17th and try again, that would clear up my mind.