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O2 Unlimited on Demand: Zusätzliche 2GB nicht buchbar

  • February 18, 2025
  • 19 Antworten
  • 292 Aufrufe

Hello Team,

 

I have an o2 unlimited on demand contract. My daily limit of 10 GB is used and If I try to book an additional 2 GB by sending a message WEITER to 80112, I get the following message

Die Aufbuchung konnte nicht durchgeführt werden. Ihr o2 Team

Please help me out with this as I cannot use internet anymore. Thank you.

 

Best Regards

Sanjay Sardiwal
edit o2_Solveig 18.02.2025, 15:28 Uhr verschoben von o2 Mobilfunk → English Community 

19 Antworten

o2_Solveig
  • Moderatorin
  • February 18, 2025

Hello ​@sanjaysardiwal33 ,
welcome to our o2 Community 😀
I have just reset your data volume. 
Would you please contact me again if you are again unable to book the additional volume? 
Thank you very much. 
Kind regards,
Solveig 


Hi Solveig,

I still cannot book additional volume. I get this message again “Die Aufbuchung konnte nicht durchgeführt werden. Ihr o2 Team”.

 

Please can you do something about this? Thanks.

Best Regards

Sanjay Sardiwal


o2_Solveig
  • Moderatorin
  • February 18, 2025

Hello ​@sanjaysardiwal33 ,
but you should be able to surf again now, right? 
The top-up will only work again when the 10 GB have been used up. 
Kind regards, 
Solveig 


Hi Solveig,

The data what you have reset is also used up. I still cannot book additional 2 GB data. Please can you tell me how long will this issue last? 
 

Best Regards

Sanjay Sardiwal


o2_Gerrit
  • Moderator
  • February 19, 2025

Hello ​@sanjaysardiwal33,

that is unfortunate, that the blocked top ups continued yesterday.

We reported the error messages to our colleagues from our technical department yesterday, they are working on fixing this.

Should you get again an error message today, please also contact us here 🙂

Best Regards,

Gerrit


o2_Lea
  • Moderatorin
  • March 24, 2025

Hey ​@sanjaysardiwal33,

What is the current situation? Is everything OK?


  • Besucher:in
  • May 9, 2025

Die Aufbuchung konnte nicht durchgeführt werden. Ihr o2 Team
Ich bekomme diese SMS, wann ich 2 GB nachbuchung


hunsrückcowboy
Legende
Forum|alt.badge.img+16

Hier bei mir geht heute das Aufbuchen der 2GB Zusatzvolumen auch nur sehr sporadisch, die SMS scheinen nur selten durchzukommen

 


o2_Kathi
  • Moderatorin
  • May 13, 2025

Guten Morgen ​@Da Bo,

bei dir habe ich gerade gesehen, dass meine Kollegin dir in einem anderen Beitrag schon weiterhelfen konnte 🙂


o2_Kathi
  • Moderatorin
  • May 13, 2025

Moin ​@allgäuhunter,

schade, dass du die Einschränkungen auch hast. Klappte die Aufbuchung bei dir dann wieder? Lag es an dem einen Tag oder wie sieht es aktuell aus?


hunsrückcowboy
Legende
Forum|alt.badge.img+16

@o2_Kathi 

Das letzte Mal ging es dann wieder normal. Ich frage mich aber, warum gibt es keine Möglichkeit, im Kundenportal bzw in der App die Nachbuchungen zu machen? Besser wäre es doch, man hätte mindestens 2 Möglichkeiten, falls eine ausfällt und somit weniger unzufriedene Kunden


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • May 15, 2025

Das ist eine Gute Frage ​@allgäuhunter. Leider kann ich dir diese nicht beantworten. Die Verantwortlichen Kolleg:innen haben sich für diesen Weg entschieden.
Liebe Grüße Bianca


Hi, 

I am unable to book the additional 2 GB data for my SIM card. I get the following message

Die Aufbuchung konnte nicht durchgeführt werden. Ihr o2 Team

 

I have a very slow internet right now. Please can you help me out with this? Thanks.


o2_Bianca
  • Moderatorin
  • July 5, 2025

Hello ​@sanjaysardiwal33,
thank you for contacting us in this way. I'm sorry that you weren't able to book the additional data volume. In many cases, however, it worked on the next attempt. Did you try again and did it work then?
Best regards,
Bianca


Hello, 

I have an unlimited on demand contract. I am trying to book additional data by sending the SMS weiter. However it does not work.

 

It says: Die Aufbuchung konnte nicht durchgeführt werden. Ihr o2 Team

I do not have Internet and I cannot work because of this. Please help. Thank you.

Best Regards

Sanjay Sardiwal


Hello Team,

I have an o2 unlimited on demand contract. My daily limit of 10 GB is used and If I try to book an additional 2 GB by sending a message WEITER to 80112, I get the following message

Die Aufbuchung konnte nicht durchgeführt werden. Ihr o2 Team

Please help me out with this as I cannot use internet anymore. Thank you.

 

Best Regards

Sanjay Sardiwal
Edit o2_Bianca 08:15Uhr: Kommentar in diesen Beitrag verschoben da es ums gleiche Anliegen geht.


schluej
Legende
  • October 16, 2025

Doppelt 

Edit o2_Bianca 08:15Uhr: Kommentar in diesen Beitrag verschoben da es ums gleiche Anliegen geht.


Bumer
Legende
  • October 16, 2025

Have your data volume reset in chat at 8am.

https://www.o2.de/kundenservice-chat

 


o2_Gerrit
  • Moderator
  • October 22, 2025

Hello ​@sanjaysardiwal33, could you have your data volume of your Unlimited on Demand reset by the colleagues of our live chat as Bumer suggested?

Best Regards,

Gerrit