Skip to main content
Hi,



I'm an English speaking o2 customer, I apologise for the language barrier, but I need help.

I'm trying to cancel my o2 DSL. There is no minimum term contract, just pay monthly. I cannot find any way of doing so.

Can anyone please help me?

Kind regards,

SG



8 Laufzeit / Kündigung



8.1 Verträge mit einer Mindestlaufzeit von 24 Monaten verlängern sich nach Ablauf der Mindestlaufzeit um jeweils weitere 12 Monaten, soweit sie nicht mit einer Frist von 3 Monaten zum Ende der Mindestlaufzeit bzw. zum Ende einer jeweiligen Verlängerungsperiode gekündigt werden. Verträge ohne Mindestlaufzeit können jederzeit mit einer Frist von 4 Wochen zum Ende eines Kalendermonats gekündigt werden.



8.4 Jede Kündigung bedarf der Textform







KündigungsadressenFür Ihren Handyvertrag und die DSL-Tarife Komplett, Internet, Telefon 4/8/16 MBit/s



Für die DSL-Tarife All-in, S, M, L, Fun, Light, Comfort, Complete





Telefónica Germany GmbH & Co. OHG

Kundenbetreuung

90345 NürnbergTelefónica Germany GmbH & Co. OHG

Überseering 33

22297 Hamburg


Send a letter to one of the O2 adresses - "Einschreiben" recommended!




The contract is not a 24 month contract, it doesn't have a minimum term contract.

It says I am allowed to cancel my contract at any time. I am however leaving Germany this week, so I need to get this done right away.




please notify:



Verträge ohne Mindestlaufzeit können jederzeit mit einer Frist von 4 Wochen zum Ende eines Kalendermonats gekündigt werden.



8.4 Jede Kündigung bedarf der Textform   (all conditions accepted by contract)



Means - you can cancel everytime, but your cancelation ist not valid before end of february. Don´t forget to send router back to O2!!!



And you should communicate with O2 and not with other clients in a forum!




Deine Antwort