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Samsung S3 mini GT-I8190N Defekt


 

Sehr geehrte Mitarbeiterin,  sehr geehrte Mitarbeiter von O2 

 

Ich melde mich wegen ein Defekt meines Gerätes, das noch im Garantielaufzeit  ist.

Und zwar von einen paar Tage das Handy SAMSUNG GT-I8190N (Marble White) hat Problem bei der Ladung, zB. schlechte Verbindung zwischen die Kabel und das Handy um das Gerät aufzuladen. Ich habe andere Ladungskabel verwendet und entdeckt dass das Problem nicht an der liegt, sondern am Handy.  Gestern als ich die Ladungskabel angeschlossen habe, nach weniger Minuten habe ich bemerkt dass, genau wo die Kabel am Handy anschließt etwas sehr warm geworden war (etwa verbrannt).  Dann das Handy könnte danach nicht mehr geladen werden, da die Anschluss kein Verbindung mit Strom zu sehen gabt.

Das Handy hat keine Schädigung wegen Umfall oder andere Schädigung in der Art. Akku siehst in Ordnung aus.

Geben mir bitte Infos wohin ich das Handy schicken muss.

 

Sorry that my German isn't that good. It would be better if somebody can speak English with me.

 

Ich freue mich auf Ihre Antwort,

 

Mit freundlichen Grüßen,

 

Chun Kong Mak


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5 Antworten

Benutzerebene 7
Hi beanskin4,

 

my English isn´t really perfekt, bit I will try to do my best ☺️

 

Please try first a hard rest on your cell-phone. Sometimes it is just a Software problem and not a hardware defect. If you have the same problems after that, send me a private massage. Than we can create a Send-In Repair request for you.

 

Regards,

Marc

Benutzerebene 3
Abzeichen
@o2_MarcThis problem is well known. There are a lot of problems with the USB port at the SGS3. It isn't a software failure.

I don't know how to send a private message.... here. i'm new in this forum.

This has happened a lot of times already. I think I must send it back to o2 technical department.

How should I do it?

Benutzerebene 3
Abzeichen
This explains, what to do, if your device is defective.

 

And here you'll find the private message service for @o2_Marc .

Benutzerebene 5
Hi

 

this failure is typically for Samsung S3 devices. My S3 had the same issue.

 

The question now is what to do:

 

We need to know when you bought your device? If the unit is not older than 6 months, then follow the instructions that pirol430 already mentioned.

 

If your device is older than 6 months, I would suggest to send it in to w-support http://www.w-support.com/privatkunden/reparatureinsendung.aspx)

 

Anyway, in both cases you need your invoice. 

 

From my personell experience:

I sent my S3 to w-support, and they rejected my warranty request. Reason: Water damage!

So I bought the USB port (approx. 5 EUR) and repaired it by myself. 

 

If you have further questions, do not hesitate to contact us