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Where is the information about base station repairs hidden?? Since September 4, there has been a shutdown of base stations in my village, "homespot 1" is trying to connect to distant stations.. for 13- 26 km from me, respectively, the Internet gives a maximum of 3 mbit / s!

 

I don 't need to write restart events and other things in response ... your Live check for IT academicians..
The program cellmapper.net does not show connections to the nearest base stations 12258 and 10816
 

Edit o2_Sven 05.09.2023/15:37: Moved thread from Mobilfunk zu Hause to English o2 Community: Mobile

 


 


Hello @LTE max 10 mbit ,

both stations that are close to Nordstrand are currently being worked on. This will probably last until the 8th of September. You can find this information in the LiveCheck as well

Best regards, Sven


Where is the information about base station repairs hidden?? 

 

https://www.o2online.de/netz/netzstoerung/#id-258134


Wow, how far they hid it!!!
just a search on the o2 site can not be found!

It might not be ideal, but now that you know, I’m sure you’ll always find the LiveCheck when you need it.

 

Best Regards, Sven


It might not be ideal, but now that you know, I’m sure you’ll always find the LiveCheck when you need it.

 

Best Regards, Sven

 

Danke.Persönlich habe ich den Link gespeichert !Aber für andere Leute würde ein Button auf der Website mit dem Wort Storung angemessen!

mfG


Ab 4.09
Die Wartungsarbeiten werden voraussichtlich bis spätestens 17.09.2023 abgeschlossen. Bis dahin kann es zeitweise zu Beeinträchtigungen kommen. Wir bitten um Verständnis.
 
Update um 05:38 (halbstündliche Aktualisierung).

Dear @LTE max 10 mbit ,

thank you for your hints. 😉

Kind regards,

Andrea


Dear @LTE max 10 mbit ,

thank you for your hints. 😉

Kind regards,

Andrea

Danke

ABER das Problem ist nicht gelöst!!


Hey @LTE max 10 mbit,

I removed the answer again. We'll be happy to wait for your feedback on the topic!

Greetings,
Flo


And what else to write!!
As there is no connection from September 4 to the base stations of my island, so there is no!!!
And all the links on the o2 website are OK!
but from the router messages
Nicht verbunden - Nicht verbunden - Nicht verbunden - Nicht verbunden
 
Anbieter   --    LTE    
Mobilfunkverbindung: Nicht verbunden
RSRP: -83 dBm
RSRQ: -10 dB
RSSI: -56 dBm
PCI: 214
Cell-ID: 36669444
TAC: 4515
EARFCN: 6400
----------------------------
Anbieter   o2 - de    LTE    
Mobilfunkverbindung: Nicht verbunden
RSRP: -83 dBm
RSRQ: -13 dB
RSSI: -52 dBm
PCI: 300
Cell-ID: 3138070
TAC: 11890
EARFCN:
-------------
Anbieter   o2 - de    LTE    
Mobilfunkverbindung: Nicht verbunden
RSRP: -101 dBm
RSRQ: -14 dB
RSSI: -71 dBm
PCI: 245
Cell-ID: 2768939
TAC: 11890
EARFCN: 1600
 
And I do not know whether the application for the PROBLEM has been accepted or not!!
They report an appointment to a mobile number that is registered for home Internet, BUT IT DOES NOT WORK!!! Nicht verbunden

Tonight, after the opening of the "super statement", Internet access finally appeared! From September 4 to 20 there was no registration in the network!!
Now there is. I hope for a long time!
But now I have read all the SMS messages that were sent to the router that was not working on the network.
I would like to wish that after the application for a non - working tariff , confirmations were sent by email ..

@LTE max 10 mbit 

you can use the form
(text with translator )

 

Request for compensation
Prerequisites for the application are:

    You have reported the fault to us and it has since been rectified. The disruption resulted in a complete loss of a service, e.g., telephone or Internet use, for 3 or more days - calculated from the time you reported the disruption.
    Example: The fault is reported on a Monday and the fault is remedied on the following Thursday at the earliest.

Unfortunately, no compensation is possible for shorter or unreported malfunctions.

After receiving your application, we will check your entitlement to compensation and get back to you.

 

https://www.o2online.de/service/entschaedigung/


@LTE max 10 mbit

you can use the form
 

 

Danke!

Ich würde es gerne tun!
Aber die Sache ist, ich habe den Störungs erst am 17. September erklärt.. da dachte ich: Es wird repariert. Wir haben das Internet von sim.de
 

 

 
Wann haben Sie uns die Störung gemeldet?
Falls Sie keine Störungsmeldung veranlasst haben, ist es leider nicht möglich, einen Entschädigungsantrag zu stellen. Beachten Sie bitte, dass für jeden betroffenen Vertrag/Anschluss eine separate Störungsmeldung erfolgt sein muss.
Ich habe mich beworben, als Störungs abgelaufen ist (18.09) und ich immer noch kein Internet in meinem Haus bekommen kann…
(text with translator )

PS 

vom 4. September bis 17 Uhr gab es eine Rekonstruktion einer der Basisstationen (schade, dass sie mir nicht nahe kam).
Jetzt wurden drei Frequenzen B1, B3, B8 hinzugefügt und es gab eine Aggregation!

Wenn du bei sim.de bist, kannst du natürlich auch keine Erstattung von o2 beantragen.


Wenn du bei sim.de bist, kannst du natürlich auch keine Erstattung von o2 beantragen.

Wahrscheinlich hat Google falsch übersetzt oder Sie haben es nicht verstanden.
Anstelle des nicht funktionierenden "Hotspot o2" habe ich benutzt sim.de , um das Internet zu haben!

Dear @LTE max 10 mbit ,

Your message in the data record is always used for a replacement. That's why it's so important to report faults.
You can use the form linked above to send us your request for a refund. The specialist department will then take care of it. We here have no influence on the processing.

Kind regards,

Andrea


Dear @LTE max 10 mbit ,

Your message in the data record is always used for a replacement. That's why it's so important to report faults.
You can use the form linked above to send us your request for a refund. The specialist department will then take care of it. We here have no influence on the processing.

Kind regards,

Andrea

Andrea, danke!
Ich habe es verstanden, aber da ich bis zum Ende der "Reparatur" keine Störung angegeben habe, gibt es keine Entschädigung...

Wenn du bei sim.de bist, kannst du natürlich auch keine Erstattung von o2 beantragen.

Wahrscheinlich hat Google falsch übersetzt oder Sie haben es nicht verstanden.
Anstelle des nicht funktionierenden "Hotspot o2" habe ich benutzt sim.de , um das Internet zu haben!

Erstaunlich, da sim.de das Telefonica/o2-Netz nutzt ..


 

Erstaunlich, da sim.de das Telefonica/o2-Netz nutzt ..

Genau! ist das Netzwerk Telefonica!
Es war wie “o2 Test Sim” Test endete… ich denke, der Homespot-Betreiber
 hat etwas falsch aufgenommen

Hello @LTE max 10 mbit,

Please excuse the confusion. If you have a contract with sim.de, you would have to contact their customer support to request compensation. In this case we have no access to your data.

Best regards

Giulia


Hello @LTE max 10 mbit,

Please excuse the confusion. If you have a contract with sim.de, you would have to contact their customer support to request compensation. In this case we have no access to your data.

Best regards

Giulia

read it again, not just the latest messages!
I repeat: through sim.de I had internet instead of a non-working "o2 Home Spot!"

Hello @LTE max 10 mbit,

sorry, that was my mistake, I completely missunderstood , please excuse me!

In this case, you actually have to wait for the impairment in the mobile network to end.

Best regards

Giulia

 


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