Skip to main content
Warum O2
Warenkorb
Service

My O2 contract ended today, but the request to transfer my number to another O2 contract is still being processed. 
When I called customer service, they said the number transfer is in process and will take place in 5 days. Is there a problem because my old contract (with the number to be transferred) has already ended?

 

edit o2_Solveig 05.01.2025 09:55 moved from o2 Mobilfunk → English Community 

No, it's just that you have to get by for days without your current phone number. The application was probably made too quickly.


Hello ​@sandeepgholve 
welcome to our o2 Community 😀 
The number will be ported on 09.01.2025. 
The porting was requested on 01 January and usually takes 5 working days. 
Please contact us again if we can still help. 
Kind regard,
Solveig


Bei O2 habe ich 2 Verträge
1. Alter Vertrag (Nummer endet mit 456) - endete am 5. Januar 2025.
2. Neuer Vertrag (Nummer mit der Endung 148)

Nun möchte ich die Nummer meines alten O2-Vertrags (mit der Endung 456) auf meinen neuen O2-Vertrag (mit der Endung 148) portieren, und habe dazu am 31. Dezember 2024 einen Antrag per E-Mail gestellt. Auf diese Anfrage habe ich keine Antwort erhalten. Und das ist jetzt meine größte Sorge.

Ich nehme jedoch die Nummer (mit der Endung 148) meines neuen O2-Vertrags mit zu FreeNet. Und dieser wird am 9. Januar bearbeitet werden. Und ich habe sowohl von O2 als auch von Freenet eine Bestätigungs-E-Mail und eine Nachricht darüber erhalten.

Ich danke Ihnen.
Sandeep


Stelle am 9.1.25 einen neuen Auftrag mit der zugewiesenen Rufnummer [148]. Parallel geht keine RNM.


Hello ​@sandeepgholve,

I could take another look, it is your new number  - 148 which will be ported to Freenet.

Your old contract with the -456 is deactivated since yestarday which will not be a problem, as your number is reserved for you for 90 days. As soon as you have a temporary number with your new contract with us on January 9 when your number -148 is with Freenet, you can issues this form ordering us to port your number -456 to your new contract with us 🙂

Wheere there is yellow marked space, you need to fill in the temporary number, which you will receive on January 9 instead of the -148 and above your -456 🙂

Best Regards,

Gerrit


Deine Antwort