Hello,
at 17:02 I’ve just received a message saying:
“Dear o2 customer, your mobile phone has connected to the internet, which is why we have activated the Surf Dayflat for you etc etc”
My mobile was not connected to internet, it’s just technically impossible. My smartphone is connected on my home WIFI since weeks and contemporary mobile network is disabled since always and activated only when I leave home.
As consequence even if WiFi should crash, which didn’t happen cause I’m in front of my PC regularly surfing and the router at 50cm, an accidental connection to internet, would been impossible.
Moreover, my smartphone was on my desk close to me and mobile network was and it is still disabled. so this charge has no reason to exist.
Thanks
=======================
Hallo,
Um 17:02 Uhr habe ich gerade eine Nachricht erhalten:
"Sehr geehrter o2-Kunde, Ihr Mobiltelefon hat eine Verbindung zum Internet hergestellt. Deshalb haben wir das Surf Dayflat für Sie usw. usw. aktiviert."
Mein Handy war nicht mit dem Internet verbunden, es ist nur technisch unmöglich. Mein Smartphone ist seit Wochen mit meinem Heim-WIFI verbunden und das moderne Mobilfunknetz ist seit jeher deaktiviert und wird nur aktiviert, wenn ich das Haus verlasse.
Selbst wenn das WLAN abstürzen sollte, was nicht der Fall war, weil ich regelmäßig vor meinem PC surfe und der Router bei 50 cm eine versehentliche Verbindung zum Internet darstellt, wäre dies unmöglich.
Außerdem befand sich mein Smartphone auf meinem Schreibtisch in meiner Nähe und das Mobilfunknetz war und ist immer noch deaktiviert. Diese Gebühr hat also keinen Grund zu existieren.