Skip to main content
Warum O2
Warenkorb
Service

Hello O2,

 

I would like to port my O2 prepaid number. How can I do that?

 

Thanks!

Hi @TechFarmer

welcome to our English Community. Nice to meet you here. 

If you like to get information about the porting of your prepaid-card, just have a look here: 

Just follow the steps described in this article. 

If you have any further questions, feel free to contact us here in our Community. 

 

Loving greetings,

Tobias


Hello,

 

I have received an email from my new provider as below.. I would like to solve the issue.

 

Thanks.

 

Ihren Auftrag zur Rufnummernmitnahme haben wir erhalten, vielen Dank.

Ihr bisheriger Anbieter hat die Rufnummernmitnahme zunächst abgelehnt, weil der im Auftrag angegebene Nachname/Firmenname nicht mit den dort hinterlegten Angaben übereinstimmt.

Deshalb unsere Bitte: Klären Sie diese Abweichung mit Ihrem bisherigen Anbieter und informieren Sie uns über das Ergebnis.

Am schnellsten geht es per E Mail an alditalk@eplus.de. Geben Sie bei der Antwort bitte Ihre vorläufige Mobilfunkrufnummer an.


It seems my first and last name are switched in O2 data.


Hi @TechFarmer

thanks for your reply. 

Yes, it can be that the names are not identical. 

Did you have a look under “Mein o2”? Please find here an instruction how to register at “Mein o2”: 

If you find a fault of your name under “Mein o2”, please send me a message at @o2_Support

 

Loving greetings,

Tobias


Hi @TechFarmer

thanks for your details under @o2_Support

I have just corrected the details of your o2 prepaid-card. 

Just start the porting of your number again as described above. 

 

Loving greetings,

Tobias


Deine Antwort