Skip to main content
Warum O2
Warenkorb
Service

In English because my german is not the best yet, sorry.

I recently cancelled my old O2 contract and started another (one was in my partner’s name, we would rather have it in mine). I have my own router at home and now checking the O2 login I see the follow messages:

 

Wichtiger Hinweis: Bitte schließen sie die Hardware vor dem genannten Aktivierungsdatum an, um die Aktivierung abzuschließen.

Sie benötigen keinen Technikereinsatz. Um die Installation erfolgreich abzuschließen ist es notwendig,dass Sie Ihren Router vorm eigentlichen Aktivierungsdatum anschließen. Die Installation war erfolgreich, wenn Sie die Telefonica Startseite sehen.
 

-

This is weird because I was told at the O2 store that a technician would come to activate my connection. What has happened? It it really unclear what I need to do.. I also get a notification as follows:

 

Hinweis:

Damit Sie Ihren Kabel-Festnetzanschluss nutzen können,benötigen wir noch die MAC Adresse Ihres Kabel-Routers.

 

When clicking on ‘Zur Eingabe’ I only get thrown back to the very confusing page about not needing a technician. What’s happening, what “activating” do I need to do?

 

Thank you :)
Edit o2_Bianca 18.11.24 09:07Uhr: Moved from Mobilfunk zu Hause to English o2 Community mobile

Ok I figured out the MAC Address input topic. I still get the following notifications. Is there any other activation that needs to happen?

 

Wichtiger Hinweis: Bitte schließen sie die Hardware vor dem genannten Aktivierungsdatum an, um die Aktivierung abzuschließen.

Sie benötigen keinen Technikereinsatz. Um die Installation erfolgreich abzuschließen ist es notwendig,dass Sie Ihren Router vorm eigentlichen Aktivierungsdatum anschließen. Die Installation war erfolgreich, wenn Sie die Telefonica Startseite sehen.


Deine Antwort