Skip to main content
Warum O2
Warenkorb
Service

Hello all,

i am trying to connect O2 DSL with the Speedport Smart 4 router. 

I am using the following settings but the connection just doesnt work, the DSL is up but the internet connection couldnt be started.
No information on the web about this, 

Can you give me some suggestions on what might be happening? and how i can get past it.
 

 

You forgot to configure VLAN ID=7. So it can't work like that at all. 

You can find the interface description here:

https://www.telefonica.de/impressum/schnittstellenbeschreibungen-der-betreiber-oeffentlicher-telekommunikationsnetze-nach-41c-tkg.html

So there certainly is enough information about that on the web. 


Thank blablup, with VLAN ID = 7, it does connect but there is no active internet. Cannot surf or browse anything.

You forgot to configure VLAN ID=7. So it can't work like that at all. 

You can find the interface description here:

https://www.telefonica.de/impressum/schnittstellenbeschreibungen-der-betreiber-oeffentlicher-telekommunikationsnetze-nach-41c-tkg.html

So there certainly is enough information about that on the web. 

 


Took a while and it worked, thanks a million blablup :grinning:


Hellow everyone.

Thanks blablup for the help

@amitoj  If you need further assistance don’t hesitate to contact us here.

Best Regards Matze 


Hi @amitoj,

I would like to configure my (future) O2 DSL with the same router.

Would you mind posting the final set of configurations you setup on your Speedport Smart 4? (anonymised of course). That would help a lot :)

 

edit o2_Tobias: moved from DSL: router to our English Community (DSL)


Took a while and it worked, thanks a million blablup :grinning:

Hallo Amitoj

ich habe gleich dein Problem und ich habe geschrieben 7 auf VLAN ID aber der Internet nicht funktioniert 

ich wohne in Deutschland 


Hello @Faez86, welcome to our o2 community :-)

I am sorry to hear there are issues regarding your landline DSL connection.

If the connection does not work at all, please tell us, what router exactly you are using, what error message you recieve if you try to connect you recieve, since when does this happen and did your DSL connection already in the past? The more information you can provide the better we will be able to help :-)

Regards,

Lars


Schön, dass das hier der einzige Thread ist, wo das mit dem VLAN erwähnt wird. Das wäre sicherlich für ganz viele Umsteiger sinnvoll und auch der O2-Support dürfte die Info sehr gern weitergeben. 

Ich habe bereits den Support kontaktiert, da ich über die Aktivierungszeit hinaus war und man hat mir nur gesagt, dass das am ersten Tag nicht richtig laufen würde.

Internetverbindung steht nun - mal schauen wie lange es dauert, bis die SIP Zugangsdaten im o2-Portal erscheinen.


Eigentlich wird das in jedem Thread erwähnt, in dem es um die Konfiguration von Fremdroutern geht, die keine o2 Homebox und keine AVM Fritzbox sind. 


Deine Antwort