In June, I provided my new address to O2 for the house I was moving to and inquired about the availability of internet.
The hotline informed me that it would be activated starting from July 5th, and I was prepared for it.
However, the internet still doesn't work, and the hotline only transfers me to the technical team.
When I get connected to the technical team, they keep hanging up on me (a gathering of people who want to go home).
I made around 100 calls, but it's very difficult for me as my very low level of German and don't have any friends to help with the phone calls.
I managed to make about 5 calls with my German friends , but the routine keeps repeating: hotline -> technical team -> on-site service -> hotline (survey and new product recommendations).
The technician has visited my place twice, but the internet still doesn't work. The technical team keeps promising to contact me, but I'm still waiting. and I have no idea what’s going on.
Technical Summary:
- Fritzbox 6660 POWER/DSL and WLAN are functioning properly without any blinking lights.
- When checking the Fritzbox settings page at 192.168.l78.1, cable and Wi-Fi are working fine, but it shows "internet not connected," and there is no connection for IPv4 and IPv6.
------------------german ---- google translated
Im Juni habe ich O2 meine neue Adresse für das Haus, in das ich umziehen wollte, mitgeteilt und nach der Verfügbarkeit von Internet gefragt. Die Hotline hat mir mitgeteilt, dass es ab dem 5. Juli aktiviert sein würde, und ich war darauf vorbereitet. Allerdings funktioniert das Internet immer noch nicht, und die Hotline verbindet mich nur mit dem technischen Team. Wenn ich mit dem technischen Team verbunden werde, legen sie immer wieder auf (eine Versammlung von Leuten, die nach Hause gehen wollen). Ich habe etwa 100 Anrufe getätigt, aber es ist sehr schwierig für mich, da ich kein Deutsch spreche und keine Freunde habe, die mir bei den Anrufen helfen können. Ich konnte etwa 5 Anrufe tätigen, aber die Routine wiederholt sich immer: Hotline -> technisches Team -> Vor-Ort-Service -> Hotline (Umfrage und Empfehlungen für neue Produkte). Der Techniker war zweimal in unserem Haus, aber das Internet funktioniert immer noch nicht. Das technische Team verspricht ständig, mich zu kontaktieren, aber ich warte immer noch.
Technische Zusammenfassung:
- Fritzbox 6660 POWER/DSL und WLAN funktionieren einwandfrei ohne blinkende Lichter.
- Beim Überprüfen der Fritzbox-Einstellungsseite unter 192.168.l78.1 funktionieren Kabel und WLAN ordnungsgemäß, aber es wird "Internet nicht verbunden" angezeigt, und es besteht keine Verbindung für IPv4 und IPv6.
Edit o2_Antje: Moved from DSL to English Community / 17.07.2023