Hallo @Kwangjin ,
4 € klingt wie unsere Rücklastschriftgebühr.
Hast du noch Zugriff auf die Rechnungen und kannst dies bestötigen?
Falls nicht, und wir zwecks Datenabgleich in die persönlichen Nachrichten wechseln müssen, sag uns hier gerne Bescheid!
Viele Grüße,
Kurt
hallo @o2_Kurt
Please check again. My customer number is XXX. And since I am in Korea, I did not transfer money to a German account, but to a Korean account.
The last time I asked for this amount via chat, I said that I had to pay it once, so I paid, but after that I got an email again telling me to pay 4 euros again. So I tried to check my contract, but my ID has already been deleted, and this ID is being used after signing up. I don't know what the hell is wrong and I keep getting this email.
Bitte überprüfe es nocheinmal. Meine Kundennummer ist XXX. Und da ich in Korea bin, habe ich kein Geld auf ein deutsches Konto überwiesen, sondern auf ein koreanisches Konto.
Als ich das letzte Mal per Chat nach diesem Betrag gefragt habe, habe ich gesagt, dass ich ihn einmal bezahlen muss, also habe ich bezahlt, aber danach habe ich erneut eine E-Mail erhalten, in der ich aufgefordert werde, erneut 4 Euro zu zahlen. Also habe ich versucht, meinen Vertrag zu überprüfen, aber meine ID wurde bereits gelöscht und diese ID wird nach der Anmeldung verwendet. Ich weiß nicht, was zum Teufel los ist und bekomme immer wieder diese E-Mail.
viel grüße
kwangjin
Edit o2_Larissa: transfer to English o2 Community: Broadband / DSL and edit your personal informations customer number
Hi @Kwangjin
I checked your concern properly. As you finished the contract you paid the last amount by yourself but forgot the returned direct debit fee of 4,00 EUR because the final invoice couln’t be deducted. To cut a long story short: I credited the missing 4.00 EUR for the last returned direct debit and withdraw the SEPA Mandat. Your account is balanced now.
Greetings
hi @o2_Manga
So, does it mean that the receipt email is no longer coming to me? What if I come back? If the email comes back, please tell me the email address where I can contact you
Thank you
Hello @Kwangjin,
there should be no more emaisl regarding an open amount. If you still recieve this email please leave a short notice in this thread so we can habe a look into this :-)
regards,
Lars
hello @o2_Lars
The counselor said that the email was no longer coming, but I got it again. Why the hell do I have to keep receiving it?
The contents of the email are like this.
“Lieber o2 Kunde,
Ihre aktuelle Rechnung liegt ab sofort in Ihrem persönlichen Servicebereich Mein o2 für Sie bereit.
Zum Abrufen der Rechnung loggen Sie sich einfach mit Ihrer Rufnummer/Ihrem Benutzernamen und Ihrem Kennwort ein.
Das Guthaben wird mit den nächsten Rechnungen verrechnet.
Nähere Informationen zu Ihrer Abschlussrechnung entnehmen Sie der ersten Seite Ihrer Rechnung unter "Allgemeine Informationen zu Ihrer Abschlussrechnung".
Alle Preise sind inkl. Mehrwertsteuer angegeben. Aufgrund der gesetzlichen Mehrwertsteuersenkung werden die Rechnungsbeträge im Zeitraum der Rechnungsstellung bis zum 31.12.2020 entsprechend reduziert. Die Mehrwertsteuersenkung geben wir komplett an Sie weiter. Der entsprechende Rabatt wird Ihnen auf der Rechnung unter „Rabatt zur Weitergabe der MwSt.-Senkung“ ausgewiesen. Weitere Informationen finden Sie hier. “
Thank you
Hello @Kwangjin,
it looks to me as it might be the last invoice that should have a balnce of zero.
Or does it say any different amount?
Regards,
Lars
@o2_Lars
I'm not sure why the hell is coming for 4 months. Please solve this problem quickly and don't come back again in the next month.
Thank you.
Hello @Kwangjin,
if there is either an open amount or a negative amount “open” an invoice will be created automaticaloly. If the acocunt is finally balanced out there will be a final invoice with an amount of zero.
Regards,
Lars
hello @o2_Lars
I've solved everything, but why do I keep receiving e-mails? And the existing ID has been deleted because it is 90 days after the contract termination, so the remaining amount cannot be viewed. And this ID was created again by myself.
Thank you
kwangjin
Hello @Kwangjin,
I informed an internal departement, they will have a deeper look into this. I am sure this will be solved soon :-)
regards,
Lars
hello @o2_Lars
Thank you for your much attention
kwangjin Jeong