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Warum O2
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Ich habe aber keine Verlängerung um 2 Jahre mit Umzug bestellt. Die Vertragsverlängerung wurde von mir nicht genehmigt. Ich möchte, dass meine Vertragslaufzeit wieder auf die ursprüngliche Laufzeit von März 2020 bis März 2022 zurückgesetzt wird.


Das DSL funktioniert an der neuen Adresse nicht, obwohl O2 sagt, es sei aktiv. Ich habe Stunden mit dem Kundenbetreuer verbracht, um dieses Problem zu lösen, und es wurde nicht behoben. Da ich ein technisches Problem habe und ich mit der Leistung überhaupt nicht zufrieden bin, verlange ich die sofortige Kündigung meines DSL-Vertrages.

Internal number of O2: 2056459862.


Hier kannst du nichts verlangen. Wenn DSL nicht funktioniert solltest du eine Störung melden.

Wie hast du den Umzug beauftragt und was steht in der Auftragsbestätigung?


​​​​​​

Hier gibt es 2 Probleme

1. Ich habe nur eine Versetzung beantragt und NICHT einen neuen Vertrag. Wie kann ich das Problem der unbefugten Vertragsverlängerung lösen und den Vertrag wieder auf seine ursprüngliche Länge zurücksetzen lassen (bis März 2022). Nachdem ich 2 Jahre lang schlechte Erfahrungen mit O2 gemacht habe, habe ich mich wirklich darauf gefreut, den Vertrag zu beenden. Ich war schockiert und überrascht, als ich diese Verlängerung sah. 

2. Ich habe bereits mitgeteilt, dass ich das Internet in meiner neuen Wohnung nicht nutzen kann.

Also Antworten auf Ihre Frage
Hier kann man nichts verlangen. Wenn DSL nicht funktioniert, sollten Sie eine Störung melden.
- Das habe ich bereits getan. Seit gestern kann ich einfach nicht mehr ins Internet.

Wie haben Sie den Umzug bestellt und was steht in der Auftragsbestätigung?
- Ich habe den Umzug per Telefon bestellt. Das ist alles, was ich bestellt habe und keine Verlängerung. Ich habe eine Bestätigung per SMS bekommen


Hallo @the SP,

herzlich willkommen in unserer o2 Community :relaxed:

Ich habe mir den Fall gerne einmal angeschaut und bedaure, dass es hier zu Unstimmigkeiten gekommen ist.

Grundsätzlich ist ein Umzug kostenpflichtig, bei Laufzeitverträgen beträgt diese Gebühr 49,99 EUR. Im Rahmen einer Vertragsverlängerung kann diese Gebühr erlassen werden. Dies wurde bei der Beauftragung des Umzugs laut den mir vorliegenden Informationen so vereinbart und dir mit der Umzugsbestätigung noch einmal bestätigt. Wenn es hier ein Missverständnis gegeben hat, tut mir das leid und ich kann dir gerne anbieten, dass wir die neue Laufzeit wieder löschen und im Gegenzug die Umzugsgebühr in Rechnung stellen. Bitte gib uns noch einmal Bescheid, wenn du mit dieser Lösung einverstanden bist.

Bezüglich der Internet-Störung: Um was für einen Router handelt es sich? Wurde er schon einmal auf Werkseinstellungen zurückgesetzt und mit den Zugangsdaten neu eingerichtet? Was für eine Fehlermeldung erhältst du dann?

Unsere o2 My Service App kann dich bei Problemen mit der Verbindung unterstützen. Sollte das Problem damit nicht gelöst werden können, kannst du dich auch direkt an unseren Entstörungsservice wenden. Die Rufnummer wird dir in der App angezeigt, alternativ erreichst du unseren technischen DSL-Support auch über die telefonische Kundenbetreuung.

Viele Grüße

Giulia


Hallo,

ich hatte nur einen Umzug beantragt und Sie haben mir eine Vertragsverlängerung untergeschoben. Außerdem haben Sie die monatlichen Gebühren erhöht und einen 24-Monatsvertrag daraus gemacht. 

Zur gleichen Zeit war ich im Gespräch mit O2 store hier für eine monatliche Gebühr von ~18Euros für das gleiche Internet, das ich habe mit kostenlosem Netflix für ein Jahr für einen Zeitraum von 1 Jahr. Ich war auch mit anderen Anbietern im Gespräch für einen monatlichen Vertragspreis von ca. 18 Euro. Dies ist der Marktpreis für genau das gleiche Internet, das ich derzeit habe (Nutzung, Geschwindigkeit usw.). Stattdessen haben Sie mich entführt und mich in einen Vertrag hineingezogen, der absolut schrecklich ist. Ist es nach dem neuen Gesetz überhaupt erlaubt, einen Vertrag um 24 Monate zu verlängern?

Ich würde in Betracht ziehen, bei O2 zu bleiben, aber nicht unter den derzeitigen Vertragsbedingungen. Bitte rufen Sie mich an, um das zu besprechen. 


Hallo @the SP 

 

Dir wurde angeboten, gegen 49,99€ Umzugspauschale die Verlängerung rückgängig zu machen, sodass du zu März 2022 kündigen kannst. 🤷🏻‍♀️ Möchtest du diese Kulanz annehmen oder nicht? 


Hallo @the SP,

leider können wir hier über die Community keine Rückrufe veranlassen. Gerne können wir dein Anliegen aber hier klären. Bitte gib mir dazu noch einmal eine Rückmeldung, ob du mit der von mir vorgeschlagenen Lösung einverstanden bist.

Viele Grüße

Giulia


Hi,

Do you have any signed document / phone recording wherein I have agreed for a contract extension of 2 years at an increased price? I want an answer to this

I am repeating what I said then-  I am open to a contract extension, but I need to know the terms and conditions before I agree. I want to know how much I will be paying and how long. This cannot be unilaterally decided by o2.

 


Moin,

you get a confirmation of the order (Auftragsbestätigung) from O2 where you could read the new conditions. @o2_Giulia makes an offer that you could pay 49€ for moving the line and you will get back your old contract.

What type of router are U using?

If you using a homebox you should do a factory default reset.

What is the DSL/Internet and Info LED are doing?

 


Thanks for your reply. I cannot agree to vague terms like old contract / new contract.

 

Tell me how much I will have to pay per month, contract duration, what is the internet speed I can get and also how much data I can consume. I realized the hard way that cant trust O2. 


Also, I am interested who in O2 decided on the new contract terms on my behalf? 


maybe there was a misunderstanding… while you ordered the moving for your connection.

May be it was a language problem? Do you call the German or English hotline? 

I dont know. U should see the details of you contract on the Auftragsbestätigung.

it should also be on the Mein O2 page.

The normal duration is 2 years.

Only the Home S will drop the speed to 2MBit/s after 100GB.

The maximum

speed of the line depends on the local network in your area. 

 


Hi,

This is the point- I do not remember having this conversation at all. I do understand German, but english or German, I dont agree to contracts on phone. When I get an offer I compare it what else is around and then make a decision. This is what I always do.I want an offer that suits me best, if not I am out and I invest some time to find that out. So I find it hard to believe that I agreed to this on phone or there is a misunderstanding. I suspect someone in O2 consented for me on my behalf and without my authorisation. This is what I am trying to find out.

 

Regarding the contract, I see that my contract is extended to o2 myHomeM and I will be paying 29.99-5EUR Discount=24.99 Euros. Where as you are charging 19.99 for first 12 months. Why is this not available to me?  In any case I wanted to upgrade my contract to 100Mbit/Sec and was in the process of collecting offers from O2, Telekom, Vodafone, 1&1 when O2 unilaterally decided to extend my contract for a period of 24 months with a terrible offer?


And I am typing in English only because my phone’s language is English and it is easier to type in English. Furthermore, the internet problem in my house is resolved after a couple of weeks. I would expect O2 to do the right thing and refund for the days internet wasnt working.


You get an discount for you moving fee. 
Again just tell @o2_Giulia that you want to pay the moving fee. Than you will get back your contract in the state bevor moving. Like no change Hase made.

I don’t know where you Problem is.

Just say @o2_Giulia she should do a rollback for the contract a and you pay the 49€ moving fee. 


I think you are evading the question. Please answer right below

 

  1. Who gave O2 authorisation to  decide on my behalf? Did I agree? do you have proof of it?
  2. Where can I find the contract terms imposed by O2 on me?

I will agree/disagree with @o2_Giulia after I know what my new terms are. If the terms are favorable for me, I will agree and close this issue. Else, I will file a complaint since I did not agree (this is the reason I am asking question 1) for these terms and I am being denied an opportunity to look for a good offer in the market.


I am not O2… But in Mein O2 you can find all information to your contract.


Hello @the SP,

we are legally obliged to inform our customers in writing of every contract change. Also for your adress change, you have received a corresponding confirmation including all your contract details in our email dated December 14th, 2021. It includes also detailed information on your revocation rights. We have not received a revocation from you within the 14-day objection period. Nevertheless, I offer you again to reverse the contract extension. In return, I then have to charge the moving fee of EUR 49.99. 

You can claim compensation for the period when the internet was down here: Antrag auf Entschädigung

Best regards

Giulia


  1. I have not received the letter for me to disagree in 14 days. I would have never agreed to such terrible terms. Did you really send the letter or are you just saying this to cover up?
  2. I am interested in extending my contract but not at the terms you forced me into. There are much better o2 terms available and I am open to discussing that. But I do not want these terms.

Hello @the SP,

the letter was sent to the email adress you gave us. if you want us to reverse the contract extension, please give me your consent to charge the relocation fee. We will then be happy to make you a new offer for a contract extension.

Best regards

Giulia


I give my consent to charge the relocation fee, provided my contract is not extended beyond March 2022. 

O2 has not sent me a letter, and I think your version is a bunch of lies. I would like to complain about this.


Hello @the SP,

I had the contract term changed to the original date (03/12/2022) and calculated the relocation fee. Your contract can now be terminated at any time with a notice period of one month.

Best regards

Giulia


Hello @the SP,

I had the contract term changed to the original date (03/12/2022) and calculated the relocation fee. Your contract can now be terminated at any time with a notice period of one month.

Best regards

Giulia

Is this done? I do not see what you have said here reflected on “meineo2”. I would also appreciate if you could send me a letter confirming what you have said here. Sorry, I lost trust for O2 from all that you did in the last couple of months. I want it in writing, either via an email or post. 


Hi @the SP 

Please check your monthly invoice .pdf. 

On the last page you will find “Informationen zu Ihrem Vertrag”

There your contract duration is shown. Please search for your fixed line Number and

“Ende Mindestvertragslaufzeit” and “Kündigungsfrist” which translates into End of contract duration and Cancelation / notice period.

Best Regards Matze    


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