Skip to main content

Hello, my customer number is XXXXXX. Unfortunately, I received pishing sms about the sim card expiry and clicked the related link. My account had been hacked. I realized it when my final bill debited from my bank account which so much higher for €403.57. I normally have a contract and paying €23.49 monthly. I checked the bill details and realized too many purchase from Sony Network Entertainment/WEB-Games&Quiz + O2 my Data unlimited. These are bought by the hacker. I found XXXXXXX mail address in my contact details which is not belong to me for sure. I changed this information and changed my login password. I fulfilled a form Information „Identitätsmissbrauch“ and sent it via post to Telefónica Germany GmbH & Co. OHG Identitätsmissbrauch. This amount unfairly debited from my account and kindly request from your help and I want a refund. I have not been informed by sms/call/e-mail when the hacker is making purchases through my account. There must be more secure ways like SMS code must be entered before making a new purchase etc. The lack of security of O2 costs me. I urgently need help and refund regarding to this issue.

 

Edit o2_Sven 14.02.2024/08:33: Removed personal information

Hallo, meine Kundennummer ist XXXXXX Leider habe ich eine Pishing-SMS zum Ablauf der SIM-Karte erhalten und auf den entsprechenden Link geklickt. Mein Konto wurde gehackt. Mir wurde es klar, als meine letzte Rechnung von meinem Bankkonto abgebucht wurde, die mit 403,57 € um einiges höher war. Normalerweise habe ich einen Vertrag und zahle monatlich 23,49 €. Ich habe die Rechnungsdetails überprüft und festgestellt, dass zu viele Einkäufe bei Sony Network Entertainment/WEB-Games&Quiz + O2 my Data unlimited getätigt wurden. Diese werden vom Hacker gekauft. Ich habe in meinen Kontaktdaten die E-Mail-Adresse XXXXXX gefunden, die sicher nicht mir gehört. Ich habe diese Informationen geändert und mein Login-Passwort geändert. Ich habe das Formular „Informationsmissbrauch“ ausgefüllt und per Post an Telefónica Germany GmbH & Co. OHG Identitätsmissbrauch geschickt. Dieser Betrag wurde zu Unrecht von meinem Konto abgebucht. Ich bitte um Ihre Hilfe und möchte eine Rückerstattung. Ich wurde nicht per SMS/Anruf/E-Mail informiert, wenn der Hacker Einkäufe über mein Konto tätigt. Es muss sicherere Möglichkeiten geben, wie z. B. die Eingabe eines SMS-Codes vor einem Neukauf usw. Die mangelnde Sicherheit von O2 kostet mich etwas. Ich benötige dringend Hilfe und Rückerstattung zu diesem Problem.

 

Edit o2_Sven 14.02.2024/08:44: Persönliche Daten entfernt, Beiträge zusammengeführt


 

please never write personal data in a public forum,

 

❗️ To-do-Liste für gehackte Accounts ❗️ was kann ich tun?

 

 


Hello @ERENUGUR ,

please be mindful of what information you post here, as the community is public and viewable by anyone that has internet access. Your account number and similar personal information shouldn’t be openly shared as such.
It’s good that you’ve already filled out the “Identitätsmissbrauch” form and send it in, you should also contact the police concerning this. Please make sure that you’ve changed your password for mein o2 and also changed the 4-digit personal customer code that belongs to your contracts to prevent further access.

 

Kind regards, Sven


Hello @ERENUGUR ,

do you have any news on this subject, as the same thing happened to me.

Best regards


Hey @tngyn97,

What steps have you already taken? Have you forwarded the case to our customer service? Please use the English hotline for this. 

Which products or services have been used illegally?

Greetings,
Flo


@tngyn97,

do you have any news about your case?

@ERENUGUR have you new about your case?

Best regards,

RhobarDerIII


Deine Antwort