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O2 Partnerkarte Widerrufen?


Hello,

I signed up for a 24-month mobile plan at the O2 store in Marienplatz. The plan has a partner card and it goes something like this:

  1. o2 Free Unlimited Max online (LTE/5G) - Main
  2. o2 Free M Online (20 GB) - partner card

The sales person at the store initially told me that this would cost me €39.99/month for both SIM cards put together. I repeatedly confirmed with him if the total cost on the bill every month would sum up to that amount, and he repeated answered “Yes”. He then put all the paperwork together, and made up a bill which read €49.99/month. And when I pointed it out to him, he simply wrote over it and changed it to €39.99/month again.

I looked at my first bill today, and I found that I have been charged €49.99 for the main card, and €29.99 for the partner card which is not what I was promised and signed up for at all.

Is there a way I can cancel my contract, or at the very least change my plan, given the fact that I was clearly mislead by a deceitful salesman.

Apologies for writing in English. I am new here and do not speak Deutsche yet.

Thanks

===================== Using Google Translate ==========================

Hallo,

Ich habe mich für einen 24-monatigen Mobilfunkplan im O2-Geschäft am Marienplatz angemeldet. Der Plan hat eine Partnerkarte und es geht ungefähr so:

  1. o2 Free Unlimited Max online (LTE / 5G) - Haupt
  2. o2 Free M Online (20 GB) - Partnerkarte

Der Verkäufer im Geschäft teilte mir zunächst mit, dass dies für beide zusammengestellten SIM-Karten 39,99 € / Monat kosten würde. Ich bestätigte ihm wiederholt, ob sich die monatlichen Gesamtkosten auf der Rechnung auf diesen Betrag summieren würden, und er antwortete wiederholt mit „Ja“. Dann stellte er alle Unterlagen zusammen und stellte eine Rechnung mit 49,99 € / Monat auf. Und als ich ihn darauf hinwies, schrieb er einfach darüber und änderte es wieder auf 39,99 € / Monat.

Ich habe mir heute meine erste Rechnung angesehen und festgestellt, dass mir 49,99 € für die Hauptkarte und 29,99 € für die Partnerkarte berechnet wurden, was nicht das ist, was mir versprochen und überhaupt unterschrieben wurde.

Gibt es eine Möglichkeit, meinen Vertrag zu kündigen oder zumindest meinen Plan zu ändern, da ich von einem betrügerischen Verkäufer eindeutig irregeführt wurde?

Danke

 

edit o2_Vivian: verschoben Mobilfunkvertrag → o2 English Community

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Lösung von o2_Tobias 18 January 2021, 15:55

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4 Antworten

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Abzeichen +7

What prices are stated in the contract you signed?

 

Hi @hunsuram

 

I welcome you to o2 as a new customer. Nice that you found the way to our English community. :hugging:  

 

I just had a look at your tariffs. The personnel in one of our shops did not cheat you. 

 

For your tariff “o2 Free Unlimited Max” you have a basic fee of 24,99 € per month and for your partnercard “o2 Free M Kombi” you have a basic fee of 14,99 €, so altogether it is 39,98 € per month. 

 

In your invoice under the point “Guthaben/ Vergünstigungen” you can also see your discounts: 

“Exklusivvorteil” and

“Kombi-Vorteil für O2 Kunden”

 

Additionally, you also were charged with the activation fee of 39,99 € for each contract. This is also clearly stated in the tariff-confirmation that you got by e-mail on 1st December 2020: 

 

So, your invoice is totally correct. 

 

I hope that you understand your invoice better now. 

 

Loving greetings,

Tobias

Hi Tobias,

Thanks for your response, and clearing up the confusion. Will the “Guthaben/ Vergünstigungen” be applicable for the entirety of my 24-month contract? Should I expect the next bill to be for €39.99?

Thanks

Hi @hunsuram

 

yes, sure, all your discounts are valid for 24 months. So, you can just relax and be happy. :blush:  

 

The basic fee for your next invoice will be altogether 39,98 €. Just wait and see. 

 

Loving greetings,

Tobias

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