I mistakenly bought a data pack “o2 my Prepaid Data Pack XL” thinking it was a tariff (since whole website is only in German and it directly shows the data pack options when you look for tarifs) and immediately canceled the package. I couldn’t get a refund but also now I can’t use the data pack I paid for. My intention was that the package I bought unintentionally was not renewed after 28 days. Even if I can't get a refund, is there a way I can use the package I paid for? Thank you.
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Hi @kekutay
Welcome to our o2 Community.
i am sorry and apologize for the inconvenience. I have credited you for the cost of the Data Pack XL.
The refund was transfered immediately to your prepaid account.
Best regards
Matze
Hi,
I topped up money into my account planning to change my current plan from an M to an S. But they Auto deducted the money in order to renew the M plan. I cancelled it immediately and didn’t use it at all. This happened 1-2 months ago, Is there a way to get a refund for that? Also, as I’m leaving Germany, I don’t need a new plan. But the data package auto renewed and deducted money from my bank account. I have not used the package at all, is there a way to get it refunded? Thank you!
Edit o2_Ines/12.08./12.55 Uhr. Verschoben aus o2Prepaid zu Englisch Mobile.
Hello @Rrrrrrrreeee, welcome at our community.
I was happy to refund you the amount.
Is everything fine now? If you have further questions, I am happy to help you.
Kind regards, Ines.
Hi Ines,
Thank you! In may, after putting money into my account, it automatically renewed the data package M when I wanted the package S. I cancelled the M package without using any data too. Is it possible to get a refund for that? As I am leaving Germany, could I withdraw the money out of my O2 account and how can I close my account? Thank you!
Hey @Rrrrrrrreeee,
You can withdraw the credit on your prepaid account. To do this, fill out the following document and send it to the address indicated there.
Please note that the number and the card will be deactivated afterwards!
Greetings, Flo
Hi Flo,
I have already filled up and sent the form. However, O2 still deducted money from my bank for September for the data plan which I did not use. I am no longer in Germany. Could you please help to cancel my data plan for me and refund the money? Thank you!
Dear @Rrrrrrrreeee ,
unfortunately, we can't do that for you here. However, I have removed the top-up from your account once (if the credit is not sufficient for a new pack booking). This means that you can only top up by SMS, if needed.
So no further debit should be made when a new pack wants to be activated. Please send us the necessary documents for payment again: Prepaid-Guthabenauszahlung
Remind to note your prepaid phone number.
Kind regards,
Andrea
Dear Sir/Madam,
I have the same problem of my account, could you please also help me to get the refund of my unused pack? Thank you very much!!
Best regards,
Cyannnn
Hey @Cyannnn, the amount has been credited to your account. If you would like to have it paid out, please use the following link and send the documents to the address given.
Here one more person with the same stupid mistake. I bought by mistake an L packaged and 2 minutes later I unsubscribed. I did not use for a single second that package so, I would appreciate any information on how I can get a refund.
I see that the colleagues have refunded you the Data Pack
Best Regards,
Gerrit
Hi. Das kann kein Zufall sein, dass das mehreren passiert ist. Das gleiche nämlich mit dem Prepaid Vertrag von meinem Partner. Wir haben das in der Annahme eines neuen PP-Tarifs gebucht, ich kann mich nicht entsinnen, dass es Data Tarif hieß. Und wir sprechen Deutsch also auch keine Sprachbarrieren. Irreführend. Es ist erst später aufgefallen, als das Guthaben aufgebraucht war (wegen Telefonie) und in der Historie. Jetzt ist das angesammelte Guthaben weg, er kann nicht raustelefonieren und hat nun nochmals einen PP Tarif gebucht. Sprich unnötig Geld rausgeworfen. Im Shop wurde gesagt, dass kein Refund möglich ist. Wir bitten das zu prüfen nochmals. Danke
Hallo @mimi79,
das ist schade, dass ihr ein Prepaid-Datapack statt eines Tarifes mit Telefonflat bestellt habt und so das Guthaben der Prepaidkarte verbraucht wurde.
Bitte loggt euch mit der Rufnummer der betreffenden Prepaid-Karte hier ein und meldet euch in diesem Beitrag, damit wir auf den Datensatz zugreifen und nachschauen können.
Viele Grüße,
Gerrit
Hallo @mimi79,
das ist schade, dass ihr ein Prepaid-Datapack statt eines Tarifes mit Telefonflat bestellt habt und so das Guthaben der Prepaidkarte verbraucht wurde.
Bitte loggt euch mit der Rufnummer der betreffenden Prepaid-Karte hier ein und meldet euch in diesem Beitrag, damit wir auf den Datensatz zugreifen und nachschauen können.
Viele Grüße,
Gerrit
Hi Gerrit;
So sind nun mit der PP Karte eingeloggt.
Danke fürs Prüfen vorab
LG / Semi
Hallo @Embo1178,
vielen Dank, ich habe einmal nachsehen können
Das ist in der Tat ärgerlich, dass ihr die Datenoption statt dem Tarif gewählt habt.
Wenn eine Option oder Tarif schön länger in Nutzung war, haben wir nicht mehr die Möglichkeit einer Guthabenbuchung.
Viele Grüße,
Gerrit
1.Bitte mein Prepaid S verlängern.
2. Surf dayflat wurde nach um 2 Uhr automatisch aktiviert obwohl ich mit dem WLAN verbunden war. Gibt es die Option dies komplett zu deaktivieren.
kannst du selber aktivieren
nein du kannst das nicht deaktivieren
wie kann ich das über die o2 app aktivieren?
Unter Smartphone Optionen kannst du das my Prepaid S [vorausgesetzt genügend Guthaben ist vorhanden] buchen.
Hallo @Embo1178,
willkommen hier bei uns in unserer o2 Community
Toll, dass Bumer dir so gut weiterhelfen konnte, vielen Dank
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