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Gelöst

Beendigung des Vertrags


Ich bin ein Ausländer, der seit 3 Monaten in Deutschland lebt, und dieses Land am 08.03.2022 verlassen hat. Ich habe den Vertrag bereits vor meiner Abreise gekündigt, aber vor kurzem erhielt ich eine Nachricht von O2 Unternehmen sagte, sie können nicht die Gebühr erfolgreich berechnen. Da ich kein Deutsch spreche, weiß ich nicht, wie ich mit ihnen kommunizieren kann.

Edit o2_Matea:Unterhaltung im Thread wird auf english fortgeführt. Moved to english community.

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Lösung von o2_Matea 25 April 2022, 13:46

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9 Antworten

Benutzerebene 7

Hallo @Nita925 . 

Ich begrüße dich in unserer o2 Community. 

Gerne schauen wir uns dein Anliegen genauer an. 

Hast du eine Abmeldebscheinigung aus Deutschland bereits zugeschickt? Das ist der Nachweis für die Ausreise, die wir für die Kündigung benötigen.

Wir können hier auch anbieten in englisch zu schreiben, wenn das für dich einfacher ist. 

Liebe Grüße, 

Anna

Thank you very much, that’s thoughtful for providing english service. Can I show you my visa and the plane ticket I took on the leaving day to prove my departure?

Here is my visa photo, from which you can see the departure stamp. Is this enough to tell that I’m not in Germany anymore?
 

Edit Vilureef: Screenshot vom Pass entfernt!

Benutzerebene 7
Abzeichen +7

No, that is not sufficient (and you should never post pictures of personal documents on the Internet!). You need the deregistration document from Germany as already mentioned as this proves you no longer live here.

There was also no exit stamp on the picture. There you could only see that the visa was valid until March 16, 2022.

Since I just lived in Germany for a short time, so I didn’t register in the first. That’s why I can’t provide you the deregistration document. Will the flight invoice works?

 

Benutzerebene 7

Hello @Nita925,
we would like to help you out, if you provide us with few Infromation (like your former o2 mobile number).
If you still need support please contact @o2_Support this is a save way to exchange personal data without sharing them publicly.
Best regards, Matea

Hi,

Thanks a lot. My former O2 number is +49176********
 

Edit o2_Matea: Rufnummer entfernt.

Benutzerebene 7

Hi @Nita925 ,
pls do not share your personal information within this thread.
How old is the message about the fees and what axactly does it say?
Can you send us a copy via @o2_Support ?
Do you have other contracts with o2? 

Best, Matea

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