Hello o2 community,
I also wanted to terminate my contract and sent a request letter by post appr. 3 months ago. I wanted to terminate my contract (I used my mobile phone contract more than 2 years) because I left Germany last September. I moved another country and started work there.
After my request and move from Germany I continued to pay my bill in this three months. However, I couldn't get any answer until 15 days ago. At their reply o2 says that;
"Wenn Sie dauerhaft ins Ausland umziehen, kommen wir Ihnen natürlich gerne entgegen und beenden Ihren Vertrag vorzeitig. Dazu benötigen wir noch Kopien der folgenden Dokumente:
- die Abmeldebestätigung für Ihren bisherigen Wohnort
- Ihr Einverständnis zur Inrechnungstellung der Grundgebühr von 3 Monaten (gesamt 74,97 EUR)
Füllen Sie ganz einfach das separat an Sie verschickte Dokument aus und senden Sie es unterschrieben zusammen mit den Nachweiskopien an unsere Adresse:
Telefónica Germany GmbH & Co. OHG
Kundenbetreuung
90345 Nürnberg
Sobald uns die Unterlagen vorliegen, werden wir Ihren Vertrag vorzeitig beenden. Falls wir in dieser Sache nichts mehr von Ihnen hören, wird der Vertrag fristgerecht zum 4. Juli 2017 gelöst."
I can not understand that why I have to pay for 3 months payment. Also if I try to send the documents which o2 is demanded, it will be really diffucult and take so long time from my current country. If I try to send the documents this document by post it will take appr. 2 months.
How can I solve this problem? Is it possible to send the documents by e-mail? Do I have to pay thıs 3 month payment (74,97 EUR). But I already paid for 3 months after my request. Please help me dear o2 Community
P.S: I can send my new Job contract and the contract of my new house (actually I already sent my job contract by post with my request three months ago but I do not understand why should I send it again).
Seite 1 / 1
I already answered you here: https://hilfe.o2online.de/thread/143887
Please stay in one thread with your concern.
I close this thread now.
Kind regards,
Jessica
Please stay in one thread with your concern.
I close this thread now.
Kind regards,
Jessica
Werde Teil der O₂ Community!
- Melde dich bei Mein O₂ an (oder registriere dich schnell)
- Wähle deinen Nutzernamen für die Community
- Erstelle dein Thema oder deinen Kommentar und lass dir schnell und unkompliziert helfen
Anmelden
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.