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prepaid mobile internet Guthaben monatlich

  • 9 May 2010
  • 1 Antwort
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Hello, I have a problem with my pre-paid mobile internet surfstick. I loaded monthly credit at 17th of April, 2010. And 3 days ago(07.05.2010), I received an SMS that my internet connection speed is reduced to GPRS level. I thought that I reached the 5 gb limit. Then I bought a new montly prepaid card (25Euro). Then I loaded it. But I received an SMS "Lieber Kunde, die Aufladung Ihres Pack-to-Go war leider nicht erfolgreich. Die Gebühr von 25,00 EUR wurde Ihrem Guthabenkonto gutgeschrieben. Zeit: 09-05-2010 00:04:35". Now the money I paid is seen in my credits. But my connection speed is still so slow. I want to renew my guthaben and use internet in its regular speed. Since I do not speak German, I cannot contact the O2 services. Please help me to solve my problem.

In German:
Hallo, habe ich ein Problem mit meinem im prepaid O2 Internet surfstick. Ich lud Monatsgutschrift an 17. von April 2010. Vor und 3 Tagen(07.05.2010) empfing ich ein SMS, dass meine Internetanschlussgeschwindigkeit auf GPRS Niveau verringert wird. Ich dachte, dass ich die 5 GB-Begrenzung erreichte. Dann kaufte ich eine neue montly frankierte Karte (25Euro). Dann lud ich es. Aber ich empfing ein SMS "Lieber Kunde, die Aufladung Ihres Pack-to-Go war leider nicht erfolgreich. Die Gebühr von 25,00 EUR wurde Ihrem Guthabenkonto gutgeschrieben. Zeit: 09-05-2010 00:04:35". Jetzt wird das Geld I gezahlt in meine Gutschriften gesehen. Aber meine Anschlussgeschwindigkeit ist noch so langsam. Ich möchte mein erneuern guthaben und benutze Internet in seiner regelmäßigen Geschwindigkeit. Da ich nicht Deutsches spreche, kann ich mit den Dienstleistungen O2 nicht in Verbindung treten. Helfen Sie mir bitte, mein Problem zu lösen.

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1 Antwort

dear esariisik,

first of all, I'm the hubby of this nick. I only translate her answer.

Your problem is normal and fixed in the conditions of prepaid mobil surfing. If you want to surf the complete month on high speed, you have to buy another additional surfstick. Sonds crazy, but if you reach the limit of the volume, you only can surf with gprs-speed, till the next month starts - here, you have to wait till may 18th. Sorry, but here a hint: Visit the next o2-store and ask for an o2-connection-manager. Its free and you can control your used volume.

By the way, if you like, you should insert your messenger-number (i.e. icq) to your profile. We could give you then our fone-no. and could talk about your problem and - maybe - find a solution to your problems.

Ralf (Hubby of Tina)