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Warum O2
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Hello,



My contract ends very soon, and I would like to take my phone number at the end of it.



I signed up with Congstar, and filled in the details to take my number with me, but I am told that 02 is refusing to release the number. They said the following :



Leider können wir Ihre Bestellung aktuell nicht bearbeiten. Ihr bisheriger Anbieter O2-Germany gibt die Rufnummer nicht frei. Der Prozess zur Rufnummernmitnahme ist technisch anspruchsvoll und an eine Vielzahl von Bedingungen geknüpft. Häufig fehlen Kleinigkeiten, die dazu führen, dass Ihr Kundenwunsch nicht ausgeführt werden kann. Bei Ihrer Bestellung hat sich in einem der folgenden Punkte ein Fehler eingeschlichen:




  • Die von Ihnen gewünschte Freigabe zu einer vorzeitigen Rufnummernmitnahme wurde von Ihrem jetzigen Anbieter nicht bestätigt.
  • Hierzu fehlt noch Ihre Zustimmung, wie Ihr bisheriger Vertrag, der noch eine Restlaufzeit hat, endabgerechnet werden soll.
  • Grundsätzlich kann dies durch Weiterführung des Vertrages mit den bisherigen Kosten oder gegebenenfalls durch eine Einmalzahlung erfolgen.
  • Klären Sie das bitte mit Ihrem Anbieter, er benötigt explizit Ihre Bestätigung zur vorzeitigen Rufnummernmitnahme.

They told me to get in contact with 02 to ask you to stop blocking the process. What can I do to make that happen?



Thank you,



Duncan
Hi @lawson.duncan,



I have looked into the matter and the reason why your number hasn't been able to be transferred yet is because there was a porting order missing at o2 (which is needed in case the transfer is supposed to happen before the end of the contract).



I have now cleared said order for your phone number, this means that your new provider can now import your phone number to your new contract.



Please make sure that all your customer data at your new provider exactly matches your current data at o2 (even if there has been some updated data like a new address in the meantime) to ensure the transfer will work.



As soon as it has been successfully exported, you will receive a new number for the remaining time of your contract with us.

You can use this new number to re-register in order to have access to your "mein o2" and the "mein o2" app.



You will be charged 29.95 EUR for the successful transfer on your upcoming bill.



Best regards,

Jan.

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