Skip to main content
Warum O2
Warenkorb
Service
Dear O2 Team,



My name is Ahmed, I’m using a prepared O2 SIM card. I feel happy about the service and I’m regularly recharging my account using online transfer.



Lately I charged 15 euro using MeinO2 website, later on July 2 I received this SMS:



Lieber o2 Kunde, am 05.07.18 oder in bis zu drei Folgetagen führen wir wie beauftragt über das von Ihnen erteilte SEPA-Mandat T009 0001 0000 0005 1318 9742 eine SEPA-Lastschriftabbuchung für eine einmalige Aufladung in Höhe von 15 EUR durch. Viele Grüße, Ihr o2 Team. PS: Die Abbuchung können Sie an der E2E-Referenz 299573077 und der Gläubigeridentifikationsnummer DE9700000000142462 auf Ihrem Kontoauszug identifizieren.







I also got an email on June 29 with a title of (Ihre Online-Rechnung von o2) that says an amount of 34,60 euro going to be transferred from your account. I couldn’t figure out the reason behind that. There was a button that supposed to show me more details, but it didn’t work.



The email content is:



Lieber o2 Kunde,



Ihre aktuelle Rechnung liegt ab sofort in Ihrem persönlichen Servicebereich Mein o2 für Sie bereit.



Zum Abrufen der Rechnung loggen Sie sich einfach mit Ihrer Rufnummer/Ihrem Benutzernamen und Ihrem Kennwort ein.



Der offene Rechnungsbetrag wird am 06.07.2018 von dem Konto IBAN XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XX (BIC XXXXXXXXXXX) eingezogen. Die Abbuchung erfolgt unter Nennung der Mandats-Id T0010001B000006046106384.



Mit freundlichen Grüßen



Ihr o2 Team



Rechnungsbetrag: 34,60 EUR



Abrechnungszeitraum: 25.05.2018 – 24.06.2018







On July 6 an amount of 34,60 euro has been automatically transferred to Telefonica Germany GmbH + Co. OHG, with a note that says:



Kd-Nr.:XXXXXXXXXX,Rg-Nr.:XXXXXXXXXX-X,Mehr Infos unter:Ihre Mobilfunkrechnung.



This amount has been added later to my online credit.



Later on July 9 I got another SMS that says there will another transfer of 15 euro:



Lieber o2 Kunde, am 12.07.18 oder in bis zu drei Folgetagen führen wir wie beauftragt über das von Ihnen erteilte SEPA-Mandat T009 0001 0000 0005 1318 9742 eine SEPA-Lastschriftabbuchung für eine einmalige Aufladung in Höhe von 15 EUR durch. Viele Grüße, Ihr o2 Team. PS: Die Abbuchung können Sie an der E2E-Referenz 301329207 und der Gläubigeridentifikationsnummer DE9700000000142462 auf Ihrem Kontoauszug identifizieren.







Can you please let me know what’s going on?



I'm confused about the last transfer of 15 euro; because I didn't request that.



Thank you in advance ☺️



Note: Important numbers have been masked, please let me know if I can share them with you privately.
Hello ahmmu18,



thank you for describing your problem in such a nice, well structured way. ☺️



I can not retrace how the transfer on July 9th happend exactly. The Information I have, only shows that you booked and confirmed the booking of 15€ to your pre-paid card. Maybe you left your phone unattended or it happened by accident?

I am sorry if you do not know, how the transfer happened, but since it is a rather small amount, I am sure you can use it until it is exhausted. Please make sure to inform us if this issue occoures repeatedly.



If you have any other questions. Please feel free to ask.



Kind regards,

Ubbine



Jetzt endlos surfen mit dem o2 Free! | Lesenswerte Tipps, Apps und mehr | Teste neue Smartphones




Deine Antwort