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Da Sie kein richtige E-Mail Adresse haben, Post ich hier meine Frage.



 



Ich hab heute folgenden SMS gekriegt:



'Lieber o2 Kunde, Ihr Datenvolumen ist fast aufgebraucht.



Unsere Empfehlung, damit sie auch weiterhin uneingeschränkt



surfen können: jetzt 100MB zu Ihrem bestehenden Volumen



hinzubuchen für 2.99 Euro mtl. Einfach mit DATEN auf diese



SMS antworten, hier klicken -- m.o2.de/up -- oder 35777




  1. Angebot gültig bis 08.11.2014. Ihr o2 Team'
 



Mein 'Monat' bei O2 ist, z.B., 15.10 bis 15.11



Heute ist der 03.11 - d.h. noch 12 Tage.



 



Ich hab ein Mobil Tarif, der erlaubt Monatlich 300MB Datenvolumen



Bis heute habe Ich 160MB verbraucht - knapp mehr als die Hälfte.



 



 



Ich will bitte ein Antwort vom O2 haben:



Da, selbst ihre eigenen Schätzung mein Verbrauch bis zum Ende dieses Monats ist 220MB, will ich wissen:



WARUM ICH DIESES SMS WARNUNG GEKRIEGT HABE?



Hallo MikeBl,



 



ich habe mir deinen Vertrag angeschaut.



Du hast noch einen Tarif mit dem alten Internet Pack M.



Hier sind lediglich 200 MB inklusive. Für den nächsten Monat habe ich die aktuelle Version eingestellt. 



 



Gruß



Antje




Danke für die schnelle Antwort, aber das ist verwirrend.



 



Ich hab ein Screenshot, vom früher, angehängt wo es steht 300MB...



Wieso steht das unter Meine Vertrag?



Sie sagen 200MB und unter 'Mein O2' steht 300MB?! Hallo?



 



Ich hab das Screenshot nochmal anbei.



 



Zu das:



'Für den nächsten Monat habe ich die aktuelle Version eingestellt'



 



Bleibt der Preis wie vorher?



 



 




Sorry, dann ist die Darstellung im Portal leider nicht korrekt.



Du hast momentan definitiv 200 MB zur Verfügung.



 



Gruß



Antje




oh dear -



200MB Daten für 10 Euro in Monat hmm....



Keine SMS drin hmmm...



Keine Freiminuten hmm..



 



Alles Klar o2




Then it's bye bye o2 - you really know how to treat loyal customers eh?




Look what I found - wow;



 



9,95 € Monatlich 




  • Internet-Flatrate 300 MB
  • 200 Minuten
  • 200 SMS
  • Keine Bindung
o2



 



9,95 € Monatlich



200 MB 



-



-



Nope - nix mehr - nur das




und Gekundigt...



 



Aber sie sind nicht so schnell auf dieses Nummer zu Antworten eh?



040 - 51 900 66 58



 



Immer besetzt - seltsam...



 



halbe Stunde später... immer noch besestzt.. (nummer geht bis 20:00)




Ich hab gezählt o2 - dieses Nummer habe ich 25 mal angerufen aber es ist immer besetzt.



Warum?



 



Ich will mein Kundigung bestätigen bitte - geht das? 




Hallo MikeBl,



 



die Umstellung auf die aktuellen Konditionen erfolgt in der Nacht zu morgen. Wenn dir dein Tarif nicht zusagt, so bist du da ganz flexibel. Der o2o kann jederzeit in einen anderen Tarif geändert werden. Du kannst im zuge dessen auch die Neukundenkonditionen erhalten.



 



Gruß,



Carina




Danke für die Antwort aber ich will - nach lange Zeit bei O2 - kundigen.



 



Das Sie nicht in der Lage sind 300MB Internet Datenvolumen für 10 Euro in Monat mit:



KEIN FREIMINUTEN



KEIN KOSTENLOSE SMS's



mir anzubieten ist wirklich lächerlich.



Ich hab schon erwähnt: Auf meine o2 steht es 300MB seit JAHREN - warum plötzlich 200MB?



 



Wiederholt: Ich will das jetzt Kundigen, aber unter 040 - 51 900 66 58 geht keine dran.



 



Nur zur Info: Es gibt EINE MENGE bessere Angebote als 10 Euro für NUR 200MB Datenvolume.



 



Ein Beispiel für €9,95:



Internet-Flatrate 300 MB



200 Minuten



200 SMS



Keine Bindung



 



Sieht nicht schlecht aus eh?



Nochmal angerufen: Warteschlange - 'aufgrund der höhe...'



 



So - eine Bitte: Gibt es ein andere Weg mein kundigung zu bestätigen ausser dieses (Bestimmt Kostenpflichtig) rufnummer?



 



 



 



 




MikeBl schrieb:So - eine Bitte: Gibt es ein andere Weg mein kundigung zu bestätigen ausser dieses (Bestimmt Kostenpflichtig) rufnummer?



Ja per Post oder Fax. Oder du bestellst einfach in my-O2 das Surfpack ab, ab dann kostet dein Vertrag auch nichts mehr.



 



Gruß




Sehr nett Sandroschubert - aber stimmt nicht:



 



'Zur Zeit keine Änderung möglich.'



 



Vielleicht haben Sie die richtige Adresse oder Fax Nummer?



 



Weird that you can do almost everything online here, new contract, new tariff etc.



But canceling a contract... hmmm strange.



 




Dear MikeBl,



 



maybe you should just wait until next month. They've said, that they fixed your problem ... you will have 300 MB now (from next month on).



 



If you really want to cancel your contract, you can write to:



 



Telefónica Germany GmbH & Co. OHG



Kundenbetreuung



90345 Nürnberg



 



With best regards,




Thanks Stenzel.



I will try the number again tomorrow - if that doesn't work then I will use that address.



 



I just want to make it plain here what this is all about:



- I have been an O2 customer since 2010



- My Tarif was Internet M which, at the time, included 200MB for €9,95



- Internet M, as is standard throughout the industry, increased it's Tarif volume to 300MB a couple of years ago



- On my 'My O2' page it was stated 300MB - as you can see in the attached screenshot



- I kept getting these 'you are close to your limit' SMS's asking me to pay an extra €2,99 for 100MB



- So, as you do, I finally got p*ssed off and decided to something about it, and that is why I am here.



 



There are now MANY better offers out there in the 10 Euro price bracket, but I always ignored them and stayed with O2. Yeah, I'm stupid like that. Until now.



 



The real deal breaker was this answer:



'Sorry, dann ist die Darstellung im Portal leider nicht korrekt.



Du hast momentan definitiv 200 MB zur Verfügung.'



 



Writing that to a long term customer is just B*llsh*t, sorry.



 



Dieses wäre besser gewesen:



'Sorry, unserer fehler. Wir haben das sofort korrigiert auf 300MB'



 



There, written nice and big.



We call it Service where I am from - you guys should learn it.



 



And now all I want to do is cancel this contract. Just that. Nothing else.



Tonight I spent - wasted - 2 hours trying to get through to a hotline in order to confirm the cancellation.



 



Maybe somebody 'higher' up can answer me this?



It's 2014 - people change their Mobile contracts - it's no big deal.



Why do you DELIBERATELY make it so difficult to do this?



 



Have a nice weekend everybody...



 



 



 



 




Dear MikeBl,



 



o2_Antje schrieb:

Hallo MikeBl,



 



ich habe mir deinen Vertrag angeschaut.



Du hast noch einen Tarif mit dem alten Internet Pack M.



Hier sind lediglich 200 MB inklusive. Für den nächsten Monat habe ich die aktuelle Version eingestellt. 



 



Gruß



Antje



... she's working for O2 and she said, that she corrected it. That was the first answer you got here, so the problem should be solved.



 



You will have 300 MB next month of your contract, just wait the remaining days of your contract period.



 



Sincerely,




Es ist egal, aber Sie haben die falsche Nachricht angeschaut:



 



Der NÄCHSTE Antwort war:



 



Sorry, dann ist die Darstellung im Portal leider nicht korrekt.



Du hast momentan definitiv 200 MB zur Verfügung.



 



Gruß



Antje



-------------



 



And I apologize if anyone here is offended - but I found that absolute B*llsh*t.



And here is the (drum roll) -oh sooooooo effing SIMPLE Solution:



 



O2 made a mistake, therefore:



FIX IT IMMEDIATELY



not next month, NOW



It's not rocket science is it? Is that clear/big enough?



 



I appreciate your involvement in this Stenzel - and that first answer was OK right until I received YET ANOTHER warning SMS from O2 this evening.



REMEMBER -



This was O2's MISTAKE that I am being asked to pay for.



 



I have attached a screenshot to show you the position of the answers.



 




Dear MikeBl,



 



MikeBl schrieb:

Es ist egal, aber Sie haben die falsche Nachricht angeschaut:



 



Der NÄCHSTE Antwort war:



 



Sorry, dann ist die Darstellung im Portal leider nicht korrekt.



Du hast momentan definitiv 200 MB zur Verfügung.



 



Gruß



Antje



... yeah, I know. It sounds a little bit strange, but I don't think it was meant that way.



 



Your recent contract period ends on 11/12/2014 (November 12th) ... so you will have 300 MB per month from then. But I'm sure they could change it immediately and will do that, when they read your new comments. Just be patient a little bit longer.



 



Sincerely,




You know, it's not about the one or two Euros, I don't give a crap about that.



It is the principle that matters here.



And, once again i am being asked to be patient for a mistake that was made by:



 



O2[/color]



not me, O2 made the mistake - I'm just the customer.



 



 



I am being asked to WAIT patiently until the next 'Tarif' Month starts for O2's mistake to be corrected.



Meanwhile, I have to surf at a LOWER SPEED for 4 DAYS.



Am I making any sense here?



 



Seriously guys, you could not effing make this up ☺️



You make an error and I pay - Brilliant.



 




You haven't understood (or you refuse to understand): Your current tariff contains only 200 MB and it did from the beginning on, even if there might have been shown something different online. The contract you originally made is normative and binding, not what was displayed online (which obviously was a mistake).  The display of a volume of 300 MB was an error, not the 200 MB. 😉



 



You are free to prove, that this is not the case by showing us the original contract, in which you were promised 300 MB. I am deeply convinced that you can't do so.



 



Nonetheless o2 will voluntarily adapt your tariff to 300 MB, which is a friendly and kind act. You should better be grateful and patient. Wait until next month and be happy. o2 was not obliged to give you the extra 100 MB.



 



I think, your behaviour is absolutely unappropriate.



 



Apart from this: However "loud" your posts may be, it doesn't automatically mean, that you're right... 😉




Mr Fuchs



Thank you for your involvement and I apologize if you are offended.



 



If you would be so kind and open the attachment that I have included, you will see that it was stated on my 'My O2' page that I had 300MB Internet Volume in my Tarif Internet M.



 



Not a lie Mr Fuchs.



A FACT Mr. Fuchs.



 



Now I would like VERY MUCH to quit my O2 Contract.



I canceled my contract online.



I was told I had to confirm this over the telephone.



I called the Hotline in order to confirm this.



I called over 30 times.



Each time the line was occupied.



The last time,however, I got through and was asked politely to wait.



I waited 15 minutes - the music was fantastic, but I suddenly realized this was costing me money.



Oh dear.



 



So I will try again tomorrow.



 



Like I said - all I want to do is quit my O2 Contract - nothing more.



Is that possible Mr. Fuchs?



 



Think of how wonderfully peaceful it will be here if you let me... 




Dear MikeBl,



 



MikeBl schrieb:

You know, it's not about the one or two Euros, I don't give a crap about that.



It is the principle that matters here.



And, once again i am being asked to be patient for a mistake that was made by:



 



O2[/color]



not me, O2 made the mistake - I'm just the customer.



 



 



I am being asked to WAIT patiently until the next 'Tarif' Month starts for O2's mistake to be corrected.



Meanwhile, I have to surf at a LOWER SPEED for 4 DAYS.



Am I making any sense here?



 



Seriously guys, you could not effing make this up ☺️



You make an error and I pay - Brilliant.



 



... everyone here without O2 in his nickname - like Fuchs or me - is just a customer like you, so it's not our mistake ... we're just customers like you. We can't do something for you, except from giving hints/advice.



 



Here you can exchange experiences with other customers which had the same problems maybe ... but only the ones with O2 could really change your contract, and they don't work all night long, so you must be patient sometimes.



 



Sincerely,




Abend.



 



Höchstwahrscheinlich hast du das Internetpaket schon eine ganze Weile, damals hatte es lediglich 200MB und genau so hattest du es wohl bestellt.



Mittlerweile beinhaltet es 300MB und das Portal kennt nur eine Version, deshalb die verwirrende Darstellung.



 



Wenn du telefonisch nicht durchkommst um deine Kündigung zu bestätigen empfehle ich den in den AGB vorgesehenen schriftlichen Weg, dauert lediglich 5 Minuten.



 



Oder du verzichtest darauf und deaktivierst morgen dein Internetpaket online, da du dann keine Kosten mehr hast.



Heute geht es nicht, da aktuell schon ein Paketwechsel läuft wie die Moderatoren geschrieben haben.



 



Grüße, Katja




MikeBl schrieb:

Mr Fuchs



Thank you for your involvement and I apologize if you are offended.



Don't worry. I don't feel offended. I'm just a customer as you are.  😉



 



MikeBl schrieb: 



If you would be so kind and open the attachment that I have included, you will see that it was stated on my 'My O2' page that I had 300MB Internet Volume in my Tarif Internet M. 



I believe you.



 



But as I said: The online display apparantly was an error. You can't use it as means of evidence.



 



MikeBl schrieb:



Now I would like VERY MUCH to quit my O2 Contract.



I canceled my contract online.



I was told I had to confirm this over the telephone.



I called the Hotline in order to confirm this.



I called over 30 times.



Each time the line was occupied.



Cancelling a contract with o2 online / by telephone really seems to be a difficult and annoying matter.



Unfortunately you are not the first one (and won't be the last) to make this unpleasant experience.



 



You better cancel by writing a good old letter. 😉




Thank you all for taking the time to give some feedback - it is appreciated.



 



Schönes Wochenende ☺️




MikeBl schrieb: 



Schönes Wochenende ☺️



Same to you! ☺️