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Router


Hi, 

My DSL was activated on Sep. 30th, but due to some problems with my router which us O2 homebox 6441, I connected the router on Oct. 1st.

Now I have problem with router configuration. I Already call O2 service and the person told me she will ask the technician. I have not received any answer yet and I really need to have access to my Internet. Therefore, it would be good if you could fix this problem as soon as possible!!

Regards 

Edit o2_Lars: Moved from DSL/Router to English/Broadband

 

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Lösung von o2_Lars 7 October 2020, 10:51

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11 Antworten

Moin Moin,

From where do you buy the homebox?

What is you problem?

Hi thanks for your reply. 

The router is used but it is functioning. 

When I connect my phone to the router, this message shows up: Das Netz wurde nicht erkannt.

I am frustrated with this problem 

Moin Moin,

U have 2 problems

  1. The HomeBox is a rent only router. Legally he could only rent from O2.
    O2 has a “copy protection” if the router is connected to a line, he will be useless for another line. Try to press the reset for 30sec. while the router is on. But the phone line will never work, if the router will accept the PIN.
  2. There could be a problem with you connection. So if you get the message “Das Netz wurde nicht erkannt” will shown after U type in the PIN, that U have no luck. If you get this message before you get ask for the PIN. Than you have a connection error.

Buy a fritzbox 7530 U will have more fun.

Hi :)

I actually did reset the router and its function seems fine. 

I received the message before entering the PIN, and have no chance to type in the PIN, since the message doesn't let me to do so!

I called o2 and they submitted a ticket,but it's been 4 days that they didn't contact me or provide a solution!! What should I do?! :(

 

There is a wrong connection. This has to be fix be a technical guy. Could take a moment.

Benutzerebene 7

Hello @Müller1988 and welcome to our o2 community :-)

If you are using an o2 router that you did not recieve from us for this contract that you have with us it is possible that some features may work with isues or not at all.

You already recieved helpful tipps from @schluej and as far as I can see your DSL connection is up and running. Can you confirm this? :-)

Regards,

Lars

Dear O2_Lars, thanks for your message. I confirm that my DSL is working now. 

Regards

Hello @Müller1988,

 

thank you for the feedback :)

 

Kind regards,

Giulia

... Hallo Mein Freund hat mir den Vertrag überwiesen, leider habe ich keinen Router, ich habe in diesem Fall mehrmals angerufen, leider tut niemand etwas Geld vom Konto wird für das Internet abgebucht, das ich nicht habe, weil ich keinen habe einen router, ich habe nach einem router gefragt und nichts kann jemand dagegen tun?!

 

edit o2_Tobias: verschoben zu DSL Vertrag & Tarife

Benutzerebene 7
Abzeichen +1

... Hallo Mein Freund hat mir den Vertrag überwiesen, leider habe ich keinen Router

Die o2 my Home-Tarife beinhalten keinen Router. Wenn du den Vertrag von deinem Freund übernommen hast, so empfiehlt es sich den von ihm benutzen Router auch weiterhin zu nutzen. 

Alternativ kannst du dir natürlich auch einen kompatiblen Router deiner Wahl (keine Provider-Geräte) selbst besorgen. 

Hi @Gosiekigielka

willkommen in der o2 Community. :relaxed:

Hast du inzwischen mit der Kundenbetreuung Kontakt aufgenommen, um dir einen Router nachträglich zu bestellen oder hast du dir einen eigenen angeschafft? Können wir dir noch bei irgendetwas behilflich sein?

Danke an @blablup für den Hinweis. 

Grüße

 

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