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Guten Tag Herr 
am 08.07.2020 zwischen 8-16 Uhr stellen wir Ihren O2 DSL-Anschluss auf eine moderne, zukunftssichere 
Anschlusstechnik um.
Bitte stellen Sie sich darauf ein, dass Sie in dieser Zeit vorübergehend bis zur Freischaltung nicht 
telefonieren können. 
Natürlich ist eine vorzeitige Verschiebung des Termins für Sie kostenfrei.
Ihre Zugangsdaten
Ihr persönlicher WLAN-Schlüssel befindet sich auf der Geräterückseite Ihres Routers. 
Damit Ihr Router eine Internetverbindung aufbauen kann, finden Sie hier Ihre Daten für die Einrichtung:
VoIP-PIN: 250545...
Sollte es nach Ablauf des Umstellungszeitfensters zu Einschränkungen bei der Telefon- oder 
Internetnutzung kommen, ist eine Neukonfiguration des Routers erforderlich. Bitte gehen Sie in dem Fall 
wie folgt vor:
1. Tragen Sie "o2.box" in der Adresszeile Ihres Browsers ein, um das Routermenü aufzurufen.
2. Geben Sie Ihr Routerpasswort ein, falls Sie den Zugriff auf den Router geschützt haben.
3. Klicken Sie links in der Navigation auf "Einrichtungsassistent" und bestätigen Sie die Abfrage im 
Popup-Fenster mit "Ok".
4. Die Neueinrichtung des Gerätes wird durchgeführt.
5. Geben Sie die VoIP-PIN ein, wenn die entsprechende Abfrage erscheint. 
Verwendung eines eigenen Routers
Alle notwendigen Zugangsdaten für die Einrichtung Ihres Telefonanschlusses finden Sie im Online-
Kundencenter "Mein o2" unter www.o2.de/mein-o2. 
Wählen Sie dort im Bereich "Tarife & Optionen" den Menüpunkt "Vertrag Verwalten", um zu den Telefonie-

And i was on work from 8 to 16h. I DIDNT DO THIS and i dont know what to do. I dont have internet acces. Can you explain me what to do. Thanks

 

edit o2_Manga: verschoben nach Englisch o2 Community:Broadband/DSL

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Lösung von schluej 8 July 2020, 20:17

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6 Antworten

Moin Moin,

don’t worry you can do that later...

First you have to do a factory default reset.

Press reset for 10 seconds.

 

If you have a PC connect the PC with cable (easy way) and open in browser

http://o2.box or http://192.168.1.1

Than the home box should ask you the PIN in the letter.

If you do not have a cable you have to reconnect your device with the default password on the back of you router. There you could find the WLAN Name and the WAP2 Schlüssel (Key) for the WLAN.

Than you should be able to enter http://o2.box or http://192.168.1.1 .

You can also try the phone (if connected) after reset pic up the phone than you should be ask for the PIN on the letter. Enter over the Key pad.

 

How will i recconect it? Sorry i dont get this well or at all.

I did restarted and now I have internet. But when I try to conect to that page and enter wlan and password it cant

As i wort above…

First you have to press reset for 10 seconds.

Than the router will reboot (lights are flashing).

Than DSL should go to blinking and than to light on.

Info should go red.

Than you you should connect your PC or Phone to the homebox.

If you have “only” WLAN you have to reconnect your phone (go to WLAN, search for WLAN an connect to the WLAN Name that is on the back of the HomeBox. You find the password below the WLAN Name).

Than open you browser an type in http://192.168.1.1 than you should get a page that guides you. And ask you for the PIN in the Letter.

You can open google with a connection to you router?

Than do nothing. If you Internet is working.

Maybe the did not change the lane today.

Or you have luck, not to enter the PIN… Normal it is necessary.

Is the Phone working?

Everything is working perfectly. Even my PS is connected. I will wait and see, if something changes I will do like u told me. Thank you so much for your help.

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