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DSL Transfer and Technician Activation Done but no Internet


Hello O2 Team,

I have shifted from Potsdam to Munich. I have a 2 year O2 contract.
Recently I managed to secure appointment with O2 Technician after Umzug and he came and tested the Cable and connected it to the main socket.
I have the following questions if you can please answer one by one.
  1. Internet was working once I connected the cable from main to my router but it was dropping many times and now since 3 days no internet.
  2. Do I have to configure my router again or it was already configured in Potsdam.
  3. I cannot view my Zugangsdaten and DSL usage status in my account I used to see it but it says to wait and will have update soon.
  4. Do I have to login to O2.de and do some configuration for internet to come back or O2 is under maintenance currently sonce 3 days because Internet was working and now not at all.
Please answer one by one because I am very worried after so much work and time spent on solving this.
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Lösung von o2_Lars 25 April 2019, 17:31

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8 Antworten

Hi O2,
I can not login to my O2 portal with credit card credentials, so I do not have O2 login credentials
Benutzerebene 7
Abzeichen +5
@Alfred999 Sorry for the problems. I have some questions.
Did you get an email from O2 than the DSL connection will install in the new address?
Did you have a Username for your O2 Kundencenter?
Have you tried different Browser for check your status.
Yes we got an email that DsL connection will be installed.
I am using an email for username.
Also now after the technician left I have internet for mayb 2-3 hours a day and the rest of the day the internet is down or no internet at all.
Is there something that I should do to get this solved.
Benutzerebene 7
Hello @Alfred999,
I think, I just answered this question or at least parts of it in another thread just moments ago.
If you encounter problems with your DSL landline connection and resetting the router does not bring any improvment the contact to the technical DSL hotline is the right solution. You already did so and they will have a look into this
After you move to another place there are some changes that have to be made regarding the landline number and possible credentials for the router. This may take up to 72 hours, after that all necessary information should be available online.
Regards,
Lars
Hallo Lars 72 Stunden ist überschaubar aber es waren schon 10 Tage und immer noch die gleiche Situation. Ich kann meine DSL-Verbrauchsdaten jedoch nicht im Portal sehen, und es zeigt keine Änderung in meinem Festnetz an, und ich weiß nicht, wie das Internet für 3-4 Stunden an einem Tag kommt, und die Einstellungen stehen noch aus. Bitte geben Sie an, warum ich das alles immer noch nicht sehen kann und kein Internet seit 10 Tagen statt 3 Tagen
Benutzerebene 7
Hallo @Alfred999,
Du hast dazu ja bereits ein Ticket über unsere DSL Technik aufnehmen lassen. Dies Ticket befindet sich noch in Bearbeitung. Sobald es Neuigkeiten oder Rückfragen gibt, wirst Du per SMS informiert werden. Bis dahin können wir auch hier leider nur um Geduld bitten.
Gruß,
Lars
Hallo Lars,
Der Techniker kam in meine Wohnung, um zu klären, warum das Internet nur 1 bis 2 Stunden pro Tag funktioniert. Und er hat alles ausprobiert und gesagt, es muss ein Problem mit meinem Router geben und seitdem gibt es keine Rückmeldung an O2. Ich weiß nicht, wie es ein Problem im Router gibt, als ich 1 bis 2 Stunden lang Internet hatte. Auch nachdem er gegangen ist, gibt es selbst für eine Stunde kein Internet. Bitte lassen Sie mich wissen, wie ich Hilfe bekommen kann, da O2-Chat-Leute nicht richtig auf mich reagieren.
Benutzerebene 7
Hallo @Alfred999 und Entschuldigung für die späte Rückmeldung.
Das ist letztendlich ein Fall, den wir hier im Forum nicht wirklich abschließend klären können, dazu ist, wenn es auch weiterhin zu Einschränkungen kommen sollte, der Kontakt mit unserer DSL Technik erforderlich, tut mir leid.
Gruß,
Lars

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